ZAGREB/ANN ARBOR, 21. travnja (Hina) - Djevojčice bolje čitaju, ali ih ne zanima matematika, a uspjeh dječaka u matematici sve do fakulteta nije bolji od uspjeha djevojčica, iako oni za taj predmet pokazuju veći interes, otkrili su
istraživači sa sveučilišta u Michiganu.
ZAGREB/ANN ARBOR, 21. travnja (Hina) - Djevojčice bolje čitaju, ali
ih ne zanima matematika, a uspjeh dječaka u matematici sve do
fakulteta nije bolji od uspjeha djevojčica, iako oni za taj predmet
pokazuju veći interes, otkrili su istraživači sa sveučilišta u
Michiganu. #L#
Suprotno vrlo raširenom mišljenju, djevojčice u osnovnoj i
srednjoj školi ne postižu lošije rezultate u matematici od dječaka,
jer su im rezultati jednaki, ali prema matematici pokazuju manji
interes pa to vjerojatno uzrokuje nedostatak žena u zanimanjima u
kojima je potrebno poznavanje matematike, osobito u informatici,
smatra znanstvenica Sveučilišta Michigan Pamela Davis-Kean.
"Ne bi nas smjela čuditi činjenica da i muškarci i žene zanimanje ne
biraju samo po vlastitoj uspješnosti i sposobnosti, nego i prema
svojim vjerovanjima i interesima", smatra Pamela Davis-Kean.
Ona i njezine suradnice Jacquelynne Eccles i Miriam Linver (sa
Sveučilišta Columbia) predstavile su rezultate svojeg
istraživanja u znanstvenom radu pod nazivom "Utjecaj spola na
akademske rezultate" na sastanku američkoga Društva za
istraživanje adolescencije, ističe se u priopćenju Američkog
društva za promicanje znanosti.
Njihovi se rezultati temelje na podacima koji su prikupljani 17
godina u okviru istraživanja o životu adolescenata, provedenome na
oko 1.700 studenata u jugoistočnome dijelu države Michigan, od 6.
do 12. razreda, ali i na starijim učenicima. Proučavani su njihovi
interesi, motivacija i svijest o njima samima na temelju njihova
vlastitog uspjeha.
Analiziranjem podataka iz učeničkih imenika i uspoređivanjem
spolova, znanstvenice su otkrile da djevojke u prosjeku postižu
malo bolje ocjene od mladića u istoj skupini. Ocjene i dječaka i
djevojaka uglavnom postaju sve lošije u srednjoj školi, ali interes
djevojaka je manji i dodatno se smanjuje tijekom srednje škole, dok
se interes dječaka prema matematici u srednjoj školi stabilizira.
Sljedeći korak u istraživanju bit će proučavanje stanja poslije
srednje škole: koji su se od njih upisali na fakultet, što su
studirali i za koja su se zanimanja odlučili.
"Već je poznato da su žene polovina svih studenata na medicinskim i
pravnim fakultetima, dok se na tehničkim fakultetima osjeća veliki
nedostatak žena", kaže Pamela Davis-Kean. Istodobno informatička
industrija svjesna je činjenice da mnogo gubi jer ne uspijeva
privući i zadržati veliki broj talentiranih mladih žena.
Rezultati istraživanja predstavljeni su na temu "Longitudinalni
utjecaj spola na akademske rezultate: je li spol doista važan?".
Dok prema spomenutom istraživanju ne postoje razlike među
spolovima kad je riječ o matematici, rezultati nekih drugih
istraživanja pokazuju da postoje značajne razlike u vještini
čitanja, ali u korist djevojčica.
(Hina) rug dgk