FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RGR 15. IV. KAKO JE NATO TUKAO KOSOVSKE IZBJEGLICE?

RU-YU-EU-US-IZBJEGLICE-Organizacije/savezi-Obrana-Ratovi RGR 15. IV. KAKO JE NATO TUKAO KOSOVSKE IZBJEGLICE? RADIO GLAS RUSIJE - RGR15. IV. 2002.Petar Iskenderov: Kosovske izbjeglice pod NATO-ovim bombama. Prije tri godine napadi NATO-ova zrakoplovstva izazvali su novu tragediju. Svega dva dana nakon raketiranja putničkog vlaka Beograd-Solun gađana je kolona izbjeglica kod Đakovice. Ubijeno je preko 75 i povrijeđeno više od 20 osoba. Prvotno je zapovjedništvo saveza optužilo za masovnu tragediju srpsku stranu. Izjavilo je da je NATO-ovo zrakoplovstvo zadalo udarce obližnjim vojnim ciljevima, dok je zauzvrat jugoslavenski zrakoplov bombardirao traktore s prikolicama punim kosovskih Albanaca. Pentagon je dao upravo takvo priopćenje. Ova verzija bila je kratkoga vijeka. Istoga je dana, 15. travnja 1999. godine, radio BBC priopćio da su upravo NATO-ovi zrakoplovi napali kolonu izbjeglica i da piloti prije nisu provjerili tko je u koloni. Poslije toga je službeni predstavnik Pentagona izjavio da ni pilot američkog zrakoplova F-16, a niti stožer operacije nije imao informacije je li to vojni, civilni ili mješoviti konvoj. Glasnogovornik NATO-a Jamie Shea se na redovitoj tiskovnoj konferenciji u Bruxellesu predstavio kao idealni primjer
RADIO GLAS RUSIJE - RGR 15. IV. 2002. Petar Iskenderov: Kosovske izbjeglice pod NATO-ovim bombama. Prije tri godine napadi NATO-ova zrakoplovstva izazvali su novu tragediju. Svega dva dana nakon raketiranja putničkog vlaka Beograd-Solun gađana je kolona izbjeglica kod Đakovice. Ubijeno je preko 75 i povrijeđeno više od 20 osoba. Prvotno je zapovjedništvo saveza optužilo za masovnu tragediju srpsku stranu. Izjavilo je da je NATO-ovo zrakoplovstvo zadalo udarce obližnjim vojnim ciljevima, dok je zauzvrat jugoslavenski zrakoplov bombardirao traktore s prikolicama punim kosovskih Albanaca. Pentagon je dao upravo takvo priopćenje. Ova verzija bila je kratkoga vijeka. Istoga je dana, 15. travnja 1999. godine, radio BBC priopćio da su upravo NATO-ovi zrakoplovi napali kolonu izbjeglica i da piloti prije nisu provjerili tko je u koloni. Poslije toga je službeni predstavnik Pentagona izjavio da ni pilot američkog zrakoplova F-16, a niti stožer operacije nije imao informacije je li to vojni, civilni ili mješoviti konvoj. Glasnogovornik NATO-a Jamie Shea se na redovitoj tiskovnoj konferenciji u Bruxellesu predstavio kao idealni primjer dvoličnosti. Prema njegovim riječima, pilot saveza vodio se u svojim akcijama operativnim podacima da je autoput Prizren- Đakovica dio vojne infrastrukture. Zato je, citiramo, 'savjesno bacio svoje bombe, kao što i treba trenirani pilot demokratske zemlje'. Gospodin Shea je prešutio okolnost kako je osoba koji je imala na raspolaganju najnovije sustave promatranja mogla zamijeniti tenk s traktorom. Desetine kosovskih Albanaca osjetile su na svojoj koži što znači NATO-va pomoć kojom je Bruxelles opravdavao svoju agresiju na Jugoslaviju. Uostalom, po mišljenju zapovjedništva saveza, ni u tom slučaju nije se dogodilo ništa naročito. Izbjeglice žele da NATO nastavi svoje operacije, to je zaključak koji je Jamie Shea izveo iz ove tragedije. Krivac nesreće, američki pilot koji je želio ostati anoniman, se u intervjuu koji je NATO objavio također nije zabrinuo. Detaljno je opisao i objasnio svoje akcije. Prema njegovim riječima, nekoliko puta je preletio kolonu koju je primjetio kod Đakovice. Nakon što je nabrojao na putu preko 60 prijevoznih sredstava, odlučio je što točnije izabrati ciljeve za ciljano bombardiranje. Zbog toga je još dvaput preletio kolonu na najmanjoj mogućoj visini. Zatim je bacio bombu s laserskim navođenjem na vozilo na čelu kolone kako bi zaustavio kretanje i olakšao sebi uništenje ostalih prijevoznih sredstava. Zatim je otkrio da mu je gorivo pri kraju i odletio u pravcu svoje baze. Prije toga je opisao i prenio koordinate kolone pilotu drugog zrakoplova koji je i završio njeno uništavanje. Američki avijatičar je otvoreno priznao i zašto je svrstao traktore i prikolice u ratnu tehniku. Kao prvo je znao da jugoslavenska vojska na Kosovu izvodi operacije protiv albanskih ekstremista. Kao drugo, tri od preko 60 prijevoznih sredstava imala su tamnozelenu boju. To mu je bilo dovoljno da hladnokrvno ubije nekoliko desetina civila, među kojima djecu i žene. Svi su oni stavljeni kao žrtve NATO-va mirovnjaštva. (RGR)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙