ZAGREB, 16. travnja (Hina) - Od 18. ovog mjeseca, kako je to predviđeno izmjenama i dopuna Pravilnika o tehničkim pregledima i vlasnici vozila s dizelskim motorom morat će, prigodom redovnog tehničkog pregleda, pristupiti eko-testu,
kojim se utvrđuje koliko je emisija ispušnih plinova štetna po čovjekov okoliš.
ZAGREB, 16. travnja (Hina) - Od 18. ovog mjeseca, kako je to
predviđeno izmjenama i dopuna Pravilnika o tehničkim pregledima i
vlasnici vozila s dizelskim motorom morat će, prigodom redovnog
tehničkog pregleda, pristupiti eko-testu, kojim se utvrđuje koliko
je emisija ispušnih plinova štetna po čovjekov okoliš.#L#
Eko-test će se po cijeni od 81 kunu obavljati na svim vozilima s
dizelskim motorima proizvedenim nakon godine 1980. (osim traktora
i radnih strojeva). Provjeravati će se stupanj zacrnjenja ispušnog
plina, odnosno vidljiva emisija čestica koje ispušta motor i
obaviti vizualna kontrola određenih uređaja.
Vozilo neće odgovarati eko-testu, ako ispušta previše vidljivih
crnih čestica, što je posljedica različitih nepravilnosti, kao što
su uprljani filtar zraka, nepodešen motor, istrošene brizgaljke i
slično.
Vozači vozila s dizelskim motorom bit će upozoreni na
nepravilnosti, a od 1. siječnja 2004. takva vozila neće proći na
tehničkom pregledu ako ne budu odgovarala eko-testu.
Danas se s tim u vezi u Hrvatskom autoklubu sastala Radna grupa za
uvođenje eko-testa koja je raspravljala o rezultatima primjene ove
vrste testiranja na vozilima s benzinskim motorom. Naime, to se
provodi od 18. travnja 2001., a od 1. siječnja 2003. postaje uvjet
za prolaz na tehničkom pregledu.
Statistika je pokazala da je od 294.412 vozila koja nemaju ugrađeni
katalizator, na eko-testu bilo neispravno čak 71 posto takvih
vozila, a 47 posto od 238.455 vozila s ugrađenim katalizatorom bilo
je također neispravno.
(Hina) mp do