FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANCUSKA-LE MONDE OD 9.4.02. O FRANCUSKO-NJEMAČKOM MOTORU

FR-DE-IT-savezi-Organizacije/savezi-Parlament-Izbori-Diplomacija FRANCUSKA-LE MONDE OD 9.4.02. O FRANCUSKO-NJEMAČKOM MOTORU FRANCUSKALE MONDE9.IV.2002.Europi treba francusko-njemački motor, ali proširenje i britanski utjecaj obvezuju na promjene"Govor premijera Lionela Jospina prošlog tjedna u Berlinu u kojemu se zauzeo za 'obnovu ugovora o povjerenju' između Francuske i Njemačke, ne izbjegava sva pitanja u svezi s izgradnjom buduće Europe oko kojih su se dvije zemlje sučeljavale zadnjih godina. Dok Konvent o reformi Europe počinje s radom, dok se približava proširenje, nitko u Europi nije ravnodušan prema tome kako čelnici koji će ove godine doći na vlast na izborima s obje strane Rajne, shvaćaju svoje buduće veze.Čini se da je nakon susreta na vrhu u Amsterdamu 1997., gdje je Unija s petnaest članova prvi put zapela o reformu europskih ustanova, francusko-njemački motor izgubio središnje mjesto u europskoj izgradnji. Ako i ima neku ulogu, onda je ona često u tome da spriječi europski napredak koji smeta dvjema prijestolnicama: jednom da bi se odgodila liberalizacija električne energije u Francuskoj, drugi put da bi se izbjegao ukor Njemačkoj zbog odstupanja njezinih javnih financija. 'Te su zemlje sličnije po svojim dvojbama nego po
FRANCUSKA LE MONDE 9.IV.2002. Europi treba francusko-njemački motor, ali proširenje i britanski utjecaj obvezuju na promjene "Govor premijera Lionela Jospina prošlog tjedna u Berlinu u kojemu se zauzeo za 'obnovu ugovora o povjerenju' između Francuske i Njemačke, ne izbjegava sva pitanja u svezi s izgradnjom buduće Europe oko kojih su se dvije zemlje sučeljavale zadnjih godina. Dok Konvent o reformi Europe počinje s radom, dok se približava proširenje, nitko u Europi nije ravnodušan prema tome kako čelnici koji će ove godine doći na vlast na izborima s obje strane Rajne, shvaćaju svoje buduće veze. Čini se da je nakon susreta na vrhu u Amsterdamu 1997., gdje je Unija s petnaest članova prvi put zapela o reformu europskih ustanova, francusko-njemački motor izgubio središnje mjesto u europskoj izgradnji. Ako i ima neku ulogu, onda je ona često u tome da spriječi europski napredak koji smeta dvjema prijestolnicama: jednom da bi se odgodila liberalizacija električne energije u Francuskoj, drugi put da bi se izbjegao ukor Njemačkoj zbog odstupanja njezinih javnih financija. 'Te su zemlje sličnije po svojim dvojbama nego po svojim nadama', žali europski zastupnik Jean-Louis Bourlanges. S europskom izgradnjom i s proširenjem - Unija će uskoro imati dvadeset sedam članova - utjecaj dviju zemalja opada. Povratak Velike Britanije u europsku igru smanjuje prednost kontinentalnog dvojca: bez Londona se ne da zamisliti ustroj europske obrane; ako uvede euro imat će veći utjecaj u vijeću ministara financija, premda se još može zaobići u Euroskupini koju čine zemlje s područja eura. Međutim, diplomatski krugovi žele umanjiti porast britanske moći. 'Dobro je što Ujedinjeno Kraljevstvo više nije na pravcu Thatcherove', kaže bliski suradnik predsjednika Povjerenstva Romana Prodija. Francuski diplomat napominje da je 'Unija trenutno bez vodstva' i da svi savezi, napose oni koje je zaključio britanski premijer Tony Blair, nisu imali pokretačku snagu na susretu na vrhu kao što je bio onaj u Barceloni. 'S Velikom Britanijom, Europom se jako dobro može upravljati', komentira pak savjetnik u berlinskoj vladi koji se nada sustavnoj obnovi francusko-njemačkih sporazuma nakon izbora. (...) I na francuskoj strani je nužna promjena stajališta. 'Francuska i Njemačka mogle bi imati ulogu pokretača da imaju zajednički program. No što se tiče proširenja, Francuzi su 'out', a u svezi s Konventom su spremni da uzvrate na napadaj', kaže Daniel Cohn- Bendit koji ipak misli da će te dvije teme 'prisiliti francuske političare da se odluče'. (...) U Europskom parlamentu koji je sve glasniji u europskim pitanjima, Francuzi se ne mogu pomiriti s prevelikim utjecajem koji je na susretu na vrhu u Nici u prosincu 2000. dobila Njemačka, jedina zemlja koja s proširenjem nije smanjila broj svojih zastupnika. Mnogi misle da je ravnoteža para trajno poremećena. 'Nica je kraj međusobnog skrbništva između Francuske i Njemačke, žali g. Bourlanges. Nijemci su igrali na kartu pojedinačne prevlasti, a ne na kartu međusobnog utjecaja. No neće imati stvarne pokretačke snage. Francuski partner je prijeko potreban'. No francuski diplomat šalje loptu u francusko polje: 'Francusko- njemački motor često je radio u korist Francuske. Treba utvrditi nova pravila nagodbe'", piše Arnaud Leparmentier.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙