ZAGREB, 9. travnja (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza (MPPV) spremno je dati njemačkoj tvrtki Mosolf Logistica Istra jednokratne dozvole za prijevoz tereta, a ne godišnje dozvole (CEMT), kako je ta tvrtka ranije tražila,
a ujedno ju je upozorila da ne povećava svoj vozni park, jer je Ministarstvo deficitarno s dozvolama za prijevoz.
ZAGREB, 9. travnja (Hina) - Ministarstvo pomorstva, prometa i veza
(MPPV) spremno je dati njemačkoj tvrtki Mosolf Logistica Istra
jednokratne dozvole za prijevoz tereta, a ne godišnje dozvole
(CEMT), kako je ta tvrtka ranije tražila, a ujedno ju je upozorila
da ne povećava svoj vozni park, jer je Ministarstvo deficitarno s
dozvolama za prijevoz. #L#
Glasnogovornica ministarstva Marina Halužan izjavila je to
telefonski za Hinu nakon završetka današnjeg sastanka između
predstavnika Mosolfa i Povjerenstva ministarstva za međunarodni
teretni promet koje dodjeljuje te dozvole.
Halužan je kazala da Ministarstvo podržava projekt otvaranja
logističko-proizvodnog punkta te njemačke tvrtke u Raši i spremno
je dati Mosolfu jednokratne dozvole za prijevoz tereta pod istim
kriterijima kao i za ostale hrvatske prijevoznike.
Naime, Mosolf je krajem listopada 2001. podnio zahtjev MPPV-u za
dodjelu dozvola za međunarodni slobodni prijevoz tereta za ovu
godinu tražeći za svoja četiri kamiona, između ostalog, 56 CEMT
dozvola koje vrijede u Austriji i 56 CEMT-ova za Italiju.
Ministarstvo za ovu godinu ima na raspolaganju 64 austrijska CEMT-a
i 200 talijanskih CEMT-ova za svih 5.700 licenciranih hrvatskih
prijevoznika s ukupno oko 12 tisuća vozila.
Zbog toga je na sastanku s predstavnicima tvrtke krajem studenog
2001. pomoćnik ministra za cestovni promet Mijo Bezer upozorio
Mosolf da u Hrvatskoj ima dva i pol puta više prijevoznika, nego što
su prijevozne potrebe i da su svi CEMT-ovi i ostale pojedinačne
dozvole za prijevoz tereta nedostatne za hrvatske prijevoznike.
Zbog malog broja vozila i prevelikih zahtjeva Ministarstvo nije
moglo udovoljiti zahtjevima Mosolfa, jer su se poštivali kriteriji
pravilnika za raspodjelu dozvola. Kriteriji su struktura i sastav
voznog parka, korištenje uprtnog vlaka i prednost prijevoznika
koji su prethodne godine ispravno koristili te dozvole.
Naglasila je da je Mosolf danas upozoren da ne povećava vozni park
koji sada ima, jer je MPPV deficitaran dozvolama za prijevoz.
Predloženo im je da sklapanjem ugovora s hrvatskim prijevoznicima
pokušaju podmiriti svoje potrebe za ono što ne uspiju prevesti na
temelju dozvola, kazala je. Dodala je da Ministarstvo izdavanje
CEMT-ova van projekta u Raši neće podržati jer su su CEMT-ovi već
podijeljeni hrvatskim prijevoznicima i jer ih ima malo. Istaknula
je da se raspodjela jednokratnih dozvola može izvršiti u istarskoj
podružnici Hrvatske gospodarske komore (HGK), jer se dozvole za
Italiju dijele u ispostavama HGK-a, dok se austrijske dijele u
Ministarstvu.
(Hina) nz ln