ZAGREB, 29. ožujka (Hina) - Trenutno stanje interesa i bookinga za hrvatske turističke destinacije na gotovo svim inozemnim tržištima značajnim za Hrvatsku veće je nego lani, čak i realno veće od ponude, te se stoga i tijekom
ovogodišnje turističke sezone u Hrvatskoj može očekivati više stranih gostiju za prosječnih 10 posto.
ZAGREB, 29. ožujka (Hina) - Trenutno stanje interesa i bookinga za
hrvatske turističke destinacije na gotovo svim inozemnim tržištima
značajnim za Hrvatsku veće je nego lani, čak i realno veće od
ponude, te se stoga i tijekom ovogodišnje turističke sezone u
Hrvatskoj može očekivati više stranih gostiju za prosječnih 10
posto.#L#
Sa pojedinih inozemnih tržišta, po izvješćima touoperatera (TO),
porast turista bi ove godine mogao biti i veći od 10 posto, no na
većini tržišta "prave" se rezervacije očekuju tek iza Uskrsa.
Među zemljama iz kojih se za sada najavljuje najveći porast su one
koje su i prošle godine zabilježile visoki indeks u odnosu na godinu
prije. To su većinom tzv. tranzicijske zemlje čija se tržišta sve
više otvaraju svijetu, ali značajno povećanje interesa postoji i u
zemljama Beneluxa, Francuskoj te Velikoj Britaniji i Irskoj.
Po podacima inozemnih predstavništava Hrvatske turističke
zajednice (HTZ) među istočnim zemljama Hrvatska trenutno najbolje
"stoji" kod Poljaka i Rusa. S tih tržišta touroperateri procjenjuju
da bi moglo doći i preko 30 posto turista više nego lani. Rusa je i
prošle godine, kao i Poljaka bilo preko 40 posto više u Hrvatskoj, a
ovogodišnji porast objašnjava se novim charter letovima te
bogatijoj ponudi.
Slijede zemlje iz kojih se najavljuje i do 20 posto više turista,
kao što su Slovenija, Češka i Mađarska. Zanimljivost je da su
susjedni Slovenci, za razliku od svih ostalih tržišta, ove godine
vrlo rano počeli bookirati Hrvatsku, a dosta su zainteresirani za
odmor u predsezoni.
Iz Velike Britanije i Irske također stižu obećavajuće prognoze, a
unatoč tome što Britanci najavljuju pad putovanja u inozemstvo ove
godine u odnosu na lani (zbog rujanskog napada na Ameriku) u
Hrvatskoj bi ih moglo biti više 10 do 20 posto. Takav porast se
dijelom može očekivati zbog pojačane promocije na tom tržištu, ali
i zbog uvođenja više direktnih charter letova za Hrvatsku tijekom
cijele sezone.
Slično je stanje i u Belgiji, Nizozemskoj i Francuskoj odakle se ,
predviđa bar 10 postotni porast gostiju, većinom u kategoriji
avionskih i auto aranžmana te individualaca.
Značajan interes za Hrvatsku postoji i u skandinavskim zemljama u
kojima je ove godine turistima na raspolaganju znatno veće ponuda i
mogućnosti organiziranog putovanja na Jadran.
Kod Nijemaca, najbrojnijih i najvjernijih hrvatskih gostiju
trenutni booking, slično kao i kod Talijana i Slovaka je na
prošlogodišnjoj razini ili u blagom plusu, no sa ta tri tržišta
posebno ističu da će situacija biti jasnija iza Uskrsa.
Od važnijih tržišta, za sada pad potražnje za Hrvatskom (1 posto u
odnosu na lani) bilježi se u Austriji, i to većinom zbog nedostatne
promocije te porastu cijena u hrvatskom turizmu.
Općenito gledano, sa gotovo svih inozemnih tržišta stižu zamjerke
Hrvatskoj zbog povišenja cijena koje ne prati uvijek i poboljšanje
kvalitete usluga i ponude, kao i zamjerke vezane uz nedostatak
kvalitetnog hotelskog smještaja i slabije promocije od
konkurentskih zemalja.
Kao važnije konkurentske zemlje ove se godine Hrvatskoj nameću
Bugarska, Grčka, Turska i Crna Gora koje imaju niže cijene, posebno
u pred i posezoni.
(Hina) tam ds