RIM, 29. ožujka (Hina/AR) - Njemački kancelar Gerhard Schroeder upozorava talijansku vladu kako bi bilo "problematično ako bi premijer jedne prijateljske zemlje imao utjecaj na sektor njemačkih medija preko svojih tvrtki".
RIM, 29. ožujka (Hina/AR) - Njemački kancelar Gerhard Schroeder
upozorava talijansku vladu kako bi bilo "problematično ako bi
premijer jedne prijateljske zemlje imao utjecaj na sektor
njemačkih medija preko svojih tvrtki".#L#
Naime, talijanski premijer Silvio Berlusconi je i vlasnik tvrtke
Mediaset koja bi mogla postati većinski vlasnik njemačke kompanije
Kirch Media koja je pred bankrotom.
Berlusconi, kako danas na prvoj stranici objavljuje list "Corriere
della Sera" odgovara kako nema utjecaja na Mediaset. "Od 1994.
nisam ni jednom telefonirao u Mediaset", kaže Berlusconi. Od te
godine, kada je ušao u politiku i poslije pobijedio na izborima,
prepustio je predsjedanje Mediasetom, ali je ta tvrtka, koja uz
ostalo ima tri najjače privatne televizijske postaje u Italiji
(Canale 5, Italia uno i Retequattro), u njegovu vlasništvu i njezin
je potpredsjednik Berlusconijev sin Pier Silvio, a predsjednik
Fedele Confalonieri, premijerov prijatelj.
Mediaset ima i većinsko vlasništvo nad španjolskom tv-postajom
Telecinco, te ima 2,28 posto dionica njemačke kompanije Kirch Media
koja ima gubitak od 6,5 milijarde eura. Berluscojev Mediaset i
kompanije australijskog magnata Ruperta Murdocha bi mogle preuzeti
većinski paket dionica grupe Kirch Media. Schreoder drži kako
premijer jedne zemlje ne bi smio utjecati na sredstva informiranja
u drugoj zemlji. Sukob interesa koji se u Italiji posebno naznačuje
od kada je Berlusconi postao premijer, se tako seli i po Europi, a
Schroeder kaže kako nema ništa protiv stranih tvrtki, odnosno
Murdoch koji je samo poduzetnik može biti i vlasnikom medija, ali ne
tvrtke koje su u vlasništvu nekog premijera.
Još jedna Berlusconijeva tvrtka, Fininvest, ima dionice tvrtke
Kirch Media i to 2,48 posto. Njemačka se, osim toga, nalazi u
predizbornoj kampanji pa je važno i držanje sredstava informiranja
prema kandidatima.
(Hina) st sb