RU-YU-politika-Organizacije/savezi-Ratovi-Vlada RGR 25. III. ZAPAD PROTUSLOVAN PREMA KOSOVU RADIO GLAS RUSIJE - RGR25. III. 2002.Ostrovidov. Proturječan stav Zapada prema kosovskom problemu.Tijekom čitave kosovske krize pristup Zapada
tom problemu objašnjavao se ne toliko nastojanjem da pridonese njegovom mirnom rješenju, koliko težnjom da iskoristi krizu u interesu proširenja svog utjecaja u regiji i kao instrument političkog pritiska na Jugoslaviju. U tom području se i sada aktivno koristi politika dvostrukih standarda, gospodarskih i političkih sankcija, te drugi načini prisile s ciljem da se prihvate sporazumi koje nameću nepozvani savjetnici i mirotvorci.Izravna posljedica takvog smjera Zapada nakon NATO-va napada je proturječje između formalnog priznanja Kosova i Metohije kao sastavnog dijela SRJ i realne tolerancije prema akcijama albanskih separatista usmjerenim na odvajanje pokrajine od Jugoslavije i Srbije. Primjera toga ima više nego dovoljno. U rezoluciji Vijeća sigurnosti organizacije UN-a broj 1244 od 10. lipnja 1999. godine i u mnogim drugim međunarodnim dokumentima utvrđena je privrženost suverenitetu i teritorijalnom integritetu
RADIO GLAS RUSIJE - RGR
25. III. 2002.
Ostrovidov. Proturječan stav Zapada prema kosovskom problemu.
Tijekom čitave kosovske krize pristup Zapada tom problemu
objašnjavao se ne toliko nastojanjem da pridonese njegovom mirnom
rješenju, koliko težnjom da iskoristi krizu u interesu proširenja
svog utjecaja u regiji i kao instrument političkog pritiska na
Jugoslaviju.
U tom području se i sada aktivno koristi politika dvostrukih
standarda, gospodarskih i političkih sankcija, te drugi načini
prisile s ciljem da se prihvate sporazumi koje nameću nepozvani
savjetnici i mirotvorci.
Izravna posljedica takvog smjera Zapada nakon NATO-va napada je
proturječje između formalnog priznanja Kosova i Metohije kao
sastavnog dijela SRJ i realne tolerancije prema akcijama albanskih
separatista usmjerenim na odvajanje pokrajine od Jugoslavije i
Srbije. Primjera toga ima više nego dovoljno.
U rezoluciji Vijeća sigurnosti organizacije UN-a broj 1244 od 10.
lipnja 1999. godine i u mnogim drugim međunarodnim dokumentima
utvrđena je privrženost suverenitetu i teritorijalnom integritetu
SRJ. Ali ne dopušta se nikakva djelatnost saveznih i srpskih organa
na tom sastavnom dijelu njihove teritorije. Ni u jednom dokumentu
nema jamčevine nastavka takve njihove djelatnosti. Nisu određene
granice prijelaznog razdoblja u tijeku kojeg pokrajinom upravlja
Privremena međunarodna administracija.
Istodobno civilni i vojni mirotvorci pokazuju neshvatljivu
toleranciju prema činjenici da su svi albanski čelnici u pokrajini
u tijeku predizborne kampanje držali i sada drže svojim glavnim
ciljem stjecanje nezavisnosti Kosova.
Zakoni Srbije i SRJ u pokrajini u potpunosti se ignoriraju. Sada na
Kosovu živi oko 2 milijuna Albanaca, dok je Srba ostalo oko 70
tiusuća. 250-300 tisuća predstavnika nealbanskog stanovništva
moralo je napustiti svoje kuće. Istodobno je u pokrajinu došlo
otprilike isto toliko osoba, pretežito iz Albanije.
Na Kosovu se nastavljaju etnička čišćenja. Međunarodno vojno i
civilno prisustvo nije osiguralo osobnu i imovinsku sigurnost i
ravnopravnost svih građana. Međunarodne granice SRJ s Albanijom i
Makedonijom na teritoriji Kosova slabo se kontroliraju. Istodobno
mirotvorci stalno odlažu povratak u pokrajinu usuglašenog broja
jugoslavenskih i srpskih vojnika i policajaca.
Određeni bez sudjelovanja srpskih vlasti sustav lokalnih tijela
vlasti i način održavanja izbora 17. studenog predodredili su
činjenicu da srpsko stanovništvo nije dobilo realne mogućnosti da
utječe na rješavanje za sebe životnih pitanja. Stvar je došla dotle
da je novi šef međunarodne administracije na Kosovu Michael Steiner
odbio molbu Srba da oformi za njih drugi ministarski položaj u
pokrajinskoj vladi za izbjeglice koja je potrebna samo Srbima.
Steiner se pozvao na to da su ta pitanja u njegovoj nadležnosti. Ali
on odgovara za čitavu stanje u pokrajini. Prema toj logici nije
potrebna ni sama pokrajinska vlada.
Nameće se zaključak da ovakve nedosljednost i proturječja u
pristupu Zapada kosovskom problemu umjesto normalizacije stanja
mogu prouzročiti novu destabilizaciju.
(RGR)