RIJEKA, 21. ožujka (Hina) - Projekt modernizacije riječke luke putem zajma Svjetske banke od 150 milijuna američkih dolara predstavljen je na današnjem skupu u Rijeci na kojem je postignut konsenzus svih sudionika o pokretanju ovog
projekta.
RIJEKA, 21. ožujka (Hina) - Projekt modernizacije riječke luke
putem zajma Svjetske banke od 150 milijuna američkih dolara
predstavljen je na današnjem skupu u Rijeci na kojem je postignut
konsenzus svih sudionika o pokretanju ovog projekta.#L#
Skupu su bili nazočni predstavnici Svjetske banke, Ministarstva
pomorstva, prometa i veza, konzultantske kuće Rotterdam Maritime
group, Lučke uprave Rijeka, "Luke" Rijeka, Grada Rijeke i
Primorsko-goranske županije te Hrvatske uprave za ceste i
Hrvatskih željeznica.
Potpisivanje ugovora o ovom projektu, naveo je voditelj
transportnog programa u Svjetskoj banci Peter Parker, očekuje se
sredinom 2003. godine.
Projekt bi trajao pet godina, a rok otplate zajma bio bi 15 godina.
Od ukupno 150 milijuna američkih dolara, 50 milijuna bilo bi
usmjereno u uređenje lučkog prostora, a 100 milijuna USD u
izgradnju cesta.
Otvarajući skup zamjenik ministra pomorstva, prometa i veza Pavao
Komadina istaknuo je da je hrvatska Vlada već izdvojila 1,5
milijuna američkih dolara za osiguranje uvjeta za pripremu ovoga
projekta te da o rezultatima današnjeg okruglog stola u sklopu
skupa ovisi pokretanje projekta.
Predstavljajući projekt, predstavnik konzultantske kuće koja je
izradila elaborat, Rotterdam Maritime Group, John. D. M. Koppies,
naveo je nedostatke sadašnjeg stanja riječke luke, lošu cestovnu
povezanost sa zaleđem, snažnu konkurenciju luka u Trstu i Kopru.
Koppies je ustvrdio da je potrebno modernizirati objekte u luci i
povećati produktivnost te izgraditi ceste poveznice sa zaleđem.
Projekt predviđa prebacivanje većine teretnog prometa riječke luke
u Bakar, što bi otvorilo mogućnosti putničkom prometu i turizmu u
riječkoj luci. Izgradio bi se novi putnički terminal i rampa za
trajekte, srušila bi se postojeća skladišta na Delti a u Bakru
povećao kapacitet izgradnjom novih skladišta. Najveća investicija
bila bi izgradnja novog višenamjenskog terminala na mjestu
sadašnjeg Zagrebačkog gata.
Projekt predviđa smanjenje broja radnika te provedbu socijalnog
programa u "Luci" Rijeka i privatizaciju najprofitabilnijih
terminala.
(Hina) dsil/hšup ds