FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: MISIJA SVJETSKE BANKE U HŽ-U

ZAGREB, 12. ožujka (Hina) - Misija Svjetske banke, koja je u službenom posjetu Hrvatskim željeznicama (HŽ) od 11. do 15. ožujka, provjerit će ostvaruju li se dogovoreni ciljevi iz Projekta modernizacije i restrukturiranja HŽ-a koji do lipnja 2003. financijski podupire Svjetska banka.
ZAGREB, 12. ožujka (Hina) - Misija Svjetske banke, koja je u službenom posjetu Hrvatskim željeznicama (HŽ) od 11. do 15. ožujka, provjerit će ostvaruju li se dogovoreni ciljevi iz Projekta modernizacije i restrukturiranja HŽ-a koji do lipnja 2003. financijski podupire Svjetska banka.#L# Na današnjem sastanku Uprave HŽ-a i članova Misije, kako su izvijestili iz HŽ-a, razgovaralo se među ostalim o zakonskoj regulativi koja će omogućiti liberalizaciju korištenja željezničke infrastrukture, nabavi novih teretnih vagona, subvencioniranju putničkog prijevoza te privatizacija pojedinih djelatnosti. Bilo je riječi i o potrebi usklađivanja investicija u željeznicu i u Luku Rijeka. Do listopada 2002. Hrvatski bi sabor trebao prihvatiti Zakon o željezničkom prometu u Hrvatskoj, koji trenutačno usklađuju savjetnici Europske komisije. Nakon prihvaćanja tog zakona, do početka 2003. treba prihvatiti novi zakon o HŽ-u te Zakon o sigurnosti u željezničkom prometu. Usklađivanje s europskom regulativom Hrvatsku obvezuje i Sporazum o pridruženju s EU i propisani uvjeti pristupa drugih operatera hrvatskoj željezničkoj infrastrukturi. Predstavnici Svjetske banke tražili su odgovor o moderniziranju 130 vagona i nabavu 97 novih teretnih vagona ove godine, u vrijeme prije nego što je teretni prijevoz odvojen kao zasebna privatizirana tvrtka. Direktor HŽ-a Marijan Drempetić je odgovorio da HŽ ima višak teretnih vagona za prijevoz robe koje nema, a manjak za prijevoz robe koje ima te takvim nerazmjerom ne bi mogao osigurati planirano povećanje teretnog prijevoza od pet posto na godinu. Velike nade se, rekao je, polažu u X. paneuropski prometni koridor, kojim se željeznicom prevozi samo jedan posto ukupnog teretnog prijevoza na koridoru, dok je projekcija 15 posto toga tereta prevesti željeznicom. Predstavnici Svjetske banke izrazili su zabrinutost činjenicom da je ove godine subvencija za putnički prijevoz smanjena 250 milijuna kuna, što je objašnjeno prijenosom obveze subvencija s državne na lokalnu razinu koja nije financijski spremna podnijeti taj trošak. Zato se u Ministarstvu pomorstva, prometa i veza RH trenutačno izrađuje koncept upravljanja lokalnim prugama koji bi se temeljio na obvezi države da održava infrastrukturu na višoj razini od dosadašnje, te na tome da lokalna zajednica pokriva razliku između troškova i prihoda. HŽ je dužan ponuditi najpovoljniji model prometa na tim prugama. Direktor Drempetić je izvijestio kako se ove godine planira privatizirati nekoliko društava koja nisu vezana uz osnovnu djelatnost HŽ-a. Nastavno na informacije o tijeku dogovora oko ulaganja Svjetske banke u Luku Rijeka, Drempetić je kazao da Luku Rijeka i riječku prugu treba promatrati kao sustav spojenih posuda, pozdravljajući ulaganje u modernizaciju Luke Rijeka čiji su zastarjeli kapaciteti ograničavajući čimbenik povećanju prometa. Kapacitet riječke pruge je 6,5 milijuna tona robe na godinu, a prošle godine u Luci Rijeka pretovareno je tri milijuna tona robe, od čega je 80 posto robe prevezeno željeznicom. Perspektiva Luke mora se vezati isključivo uz željeznicu jer okretanje Luke Rijeka cestovnom prijevozu ne bi bilo ni ekonomično, a ni ekološki ni turistički dobro promišljeno. Razgovori stručnjaka Svjetske banke s odgovornim ljudima po pojedinim područjima djelatnosti u sklopu HŽ-a nastavljaju se do kraja tjedna kada će biti priređen završni sastanak na kojem se očekuje viđenje Svjetske banke o realizaciji Projekta restrukturiranja i modernizacije HŽ-a, izvijestili su iz HŽ-a. (Hina) pp db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙