VINKOVCI, 16. ožujka (Hina) - U organizaciji vinkovačke podružnice Hrvatske stranke prava (HSP) danas je u Vinkovcima održan okrugli stol o razvoju paneuropskoga željezničkog koridora 5C, koji Hrvatskom prolazi u dužini 129,6 km, a
kroz BiH 430 km.
VINKOVCI, 16. ožujka (Hina) - U organizaciji vinkovačke podružnice
Hrvatske stranke prava (HSP) danas je u Vinkovcima održan okrugli
stol o razvoju paneuropskoga željezničkog koridora 5C, koji
Hrvatskom prolazi u dužini 129,6 km, a kroz BiH 430 km.#L#
Riječ je o pruzi koja se proteže od hrvatske državne granice s
Mađarskom preko Osijeka i Šamca u Republici Hrvatskoj, zatim
Doboja, Sarajeva i Mostara u BiH, te ide dolinom Neretve do južne
Hrvatske - Metkovića i Ploča. Tu prugu kroz Bih treba obnoviti, a
cijelom dužinom kroz Hrvatsku i BiH modernizirati.
Na okruglome stolu, koji je vodio saborski zastupnik HSP-a Tonči
Tadić, sudjelovali su predsjednik HSP-a Anto Đapić, predstavnici
uprave Hrvatskih željeznica (HŽ), dunavskih luka u Osijeku i
Vukovaru, Nezavisnog sindikata Luke Ploče, te Vukovarsko-
srijemske županije, gradova Vinkovaca i Vukovara i općina
Bogdanovaca, Markušice i Antunovca.
Prema riječima Ante Đapića, obnova željezničke infrastrukture nije
samo jedan od najizravnijih oblika potpore razvoju istočne
Slavonije, nego i razvoju hrvatskoga gospodarstva uopće. On smatra
da je, osim paneuropskoga željezničkog koridora 5C, važno obnoviti
i pruge Osijek - Vinkovci i Luka Vukovar - Šamac.
Da je željeznički koridor 5C vrlo važan za Hrvatsku, složili su se i
ostali sudionici okruglog stola ističući pritom kako je za razvoj
tog koridora bitna i suradnja BiH.
Hrvatska, kako je rekao Anto Đapić, još nema odgovarajućih jamstava
željezničkih poduzeća u BiH da će uskoro početi obnova pruge 5C
koridora. Istodobno, BiH pritiskom želi postići da Hrvatska
prihvati za nas nepovoljan sporazum o Luci Ploče, rekao je Đapić.
Prema riječima ravnatelja vukovarske Lučke uprave Tomislava
Latinca, bosanskohercegovačko tržište presudno je za budući razvoj
i poslovanje vukovarske Luke i u tom smislu, dodao je Latinac,
gospodarska strategija razvoja BiH za vukovarsku je Luku važnija od
strategije razvoja Hrvatske.
Latinac se, kao i ravnatelj osječke Luke Jozo Kopilaš, usprotivio
gradnji kanala Dunav-Sava. Gradnja toga kanala, prema mišljenju
Latinca, više nema nikakvog opravdanja nakon što se raspala bivša
jugoslavenska federacija. Njime bi se povezala srpska područja, a
Hrvatska od tog kanala ne bi imala velike koristi, istaknuo je
direktor vukovarske Lučke uprave Latinac.
(Hina) žd jn