KOELN, 14. ožujka (Hina/dpa) - U muzeju Wallraf-Richartz u Koelnu izložena su tri crteža velikoga formata koji su, nakon početnih dvojbi, napokon pripisani flamanskom baroknom slikaru Peteru Paulu Rubensu.
KOELN, 14. ožujka (Hina/dpa) - U muzeju Wallraf-Richartz u Koelnu
izložena su tri crteža velikoga formata koji su, nakon početnih
dvojbi, napokon pripisani flamanskom baroknom slikaru Peteru Paulu
Rubensu.#L#
Riječ je o studiji za "Laokonovu grupu" i dva crteža "Ukroćenoga
Kentaura" koji su otkriveni 2000. godine. Crteži će sada uz 130
majstorskih skica iz grafičke zbirke muzeja Wallraf-Richartz biti
prvi put predstavljeni javnosti na izložbi pod nazivom
"ZeichnungSehen" (GledanjeCrteža).
Nakon početnih dvojbi, voditelj grafičke zbirke muzeja, Uwe
Westfehling, uvjeren je da ove listove treba pripisati Rubensu
(1577-1640). "Radi se o Rubensovim originalima koji su nastali za
umjetnikova boravka u Rimu početkom 17. stoljeća na predlošku
antičkih rimskih skulptura", kaže Westfehling. Zaključak se,
između ostaloga, temelji na analizi papira, kojom je dokazano da
je, s jedne strane, riječ o talijanskom fabrikatu, a s druge, da
potječe iz 1600. godine. Vodeni znaci pronađeni na papiru također
su istovjetni onima na poznatim Rubensovim radovima s motivima iz
Sikstinske kapele i Torza Belvedere.
Poredbena analiza s poznatim Rubensovim djelima, među njima i
studijom za Laokona iz fundusa u milanskoj Biblioteci Ambrosiani,
pokazuje, po Westfehlingovu mišljenju, daljnje podudarnosti. I
format, osnova i slaganje motiva, ali i crtačka tehnika, nedvojbeno
pokazuju da je riječ o Rubensovu djelu. No o rezultatu istraživanja
trebat će "još raspraviti", kaže Westfehling.
(Hina) jb il