FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GOYINE "ŽENE" IZLOŽENE U WASHINGTONU

WASHINGTON, 13. ožujka (Hina/AFP) - Originalna izložba o viziji žene u djelima španjolskog slikara Francisca Goye (1746.-1828.), jednog od najvažnijih začetnika modernog zapadnog slikarstva, otvorena je u nedjelju u Nacionalnoj umjetničkoj galeriji (National Gallery of Art) u Washingtonu.
WASHINGTON, 13. ožujka (Hina/AFP) - Originalna izložba o viziji žene u djelima španjolskog slikara Francisca Goye (1746.-1828.), jednog od najvažnijih začetnika modernog zapadnog slikarstva, otvorena je u nedjelju u Nacionalnoj umjetničkoj galeriji (National Gallery of Art) u Washingtonu. #L# Izložba pod naslovom "Images of Women" (otvorena do 2. lipnja), predstavlja 115 slika, grafika, crteža, litografija i tapiserija. Organizirana je kronološki, a slijedi slikarevu karijeru od dolaska na dvor španjolskog kralja do posljednjih dana života u Bordeauxu (na jugozapadu Francuske). "Ovo je prva velika izložba posvećena Goyinoj viziji žene. Njegov bogat i raznolik prikaz žena je bez premca kod umjetnika njegova doba, a možda i uopće", tvrdi Earl Powell, direktor Nacionalne umjetničke galerije. Ovo je drukčija verzija izložbe predstavljene prošle jeseni u muzeju Prado u Madridu, jer je upotpunjena djelima posuđenim iz američkih muzeja i privatnih kolekcija. Tapiserije koje otvaraju izložbu prikazuju bukoličke scene aristokratkinja koje se igraju u parku ili služavki koje se zabavljaju. Ovo rokoko slikarstvo ima dekorativnu ulogu, ali se već primjećuje "Goyin stil": našminkana i ukočena lica poput maski, eterička svjetlost, pozadina koja se gubi. Nakon što postaje dvorski slikar Karla IV., Goya slika svoje prve portrete madridskih aristokratkinja, koji pripadaju britanskoj tradiciji popularnoj u 18. stoljeću, te obiteljske scene. Kroz Goyinu vizualnu potragu portreti gube prigodni karakter, boje postaju prigušenije, a kompozicija jednostavnija. Njegovo slikarstvo naliči okrutnoj i proračunatoj igri španjolskih velikaša. Krećući se između vjernosti modelu i pravila žanra, umjetnik ne pravi nikakve ustupke, ne idealizira, već bezočno izlaže nepravilnosti na licima i ružnoću starosti. S "Golom Majom" i "Odjevenom Majom", dvije erotske slike prvotno namijenjene jednoj bogatoj privatnoj kolekciji, Goya izaziva skandal. Inkvizicija mu prijeti, ali bez posljedica. Nakon što ogluši, aragonski slikar postaje ogorčen i osamljen. Osobna kriza pojačava se povijesnom krizom Europe koju potresaju revolucije. Nastaje serija akvatinta "Kaprica", zastrašujućih i fantastičnih motiva na temu braka i prostitucije. Silovane žene, smaknuća žena zbog političkih uvjerenja, žene raskomadane granatama, žene na barikadama Zaragoze... izložba završava "Ratnim strahotama", serijom gravura inspiriranih napoleonskom invazijom 1808. godine. "Od narodnih, ležernih tema prvih djela sve do dekorativnih portreta ženske aristokracije ili pak slika žena - ratnih žrtava, Goyin prikaz žene razvija se uporedo s promjenama španjolskog društva tijekom tog fascinantnog razdoblja", zaključuje Janis Tomlinson, kustosica izložbe. (Hina) pgo bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙