KARLOVAC, 5. ožujka (Hina) - Večeras se na parkiralištu robnih terminala u Karlovcu okupilo 15 cisterni s naftnim derivatima za BiH koje su, u razmacima od 15 minuta, tri po tri krenule pod policijskom pratnjom prema graničnom
prijelazu Ličko Petrovo Selo - Izačići.
KARLOVAC, 5. ožujka (Hina) - Večeras se na parkiralištu robnih
terminala u Karlovcu okupilo 15 cisterni s naftnim derivatima za
BiH koje su, u razmacima od 15 minuta, tri po tri krenule pod
policijskom pratnjom prema graničnom prijelazu Ličko Petrovo Selo
- Izačići.#L#
Konvoj je krenuo u 22 sata. Cisterne s BiH registarskim oznakama su
tijekom jučerašnjeg i današnjeg dana natovarene u Rafineriji
Sisak, a putuju prema Zenici, Sarajevu, Kiseljaku, Livnu,
Ljubuškom, Derventi i na druga odredišta.
Jedna cisterna, zbog neobaviještenosti vozača o mjestu okupljanja
konvoja, sama je krenula utvrđenom rutom od Rijeke preko Karlovca
prema Ličkom Petrovom Selu. Policajci policijske postaje Korenice
isključile su je iz prometa kako bi sačekala konvoj i s njim
nastavila put.
Jučer, prvog dana organiziranog cestovnog provoza cisterni kroz
Hrvatsku, do graničnog prijelaza je pod policijskom pratnjom
prošla samo jedna cisterna, ali su na granici čekale tri prazne,
koje je hrvatska policija dopratila do Karlovca.
Vozač jedne od cisterni koje su večeras natovarene krenula natrag u
BiH požalio se da mu, ovakvim načinom prijevoza nafte, za 900 km
koliko mora prijeći u odlasku i povratku, treba više od 3 dana.
Drugi vozač, iz Sarajeva, koji je u Sisku utovario benzin u
ponedjeljak u 23.30 sati, navodi kako je čekao carinsku deklaraciju
do danas u 15 sati, pa čekao naftni konvoj u Karlovcu do noći, što
znači da će mu za 900 km trebati 4 dana.
Iako vozači negoduju, prema tvrdnji ministra prometa u ostavci
Alojza Tušeka, koji je sinoć prisustvovao početku organiziranog
cestovnog provoza nafte i naftnih derivata kroz Hrvatsku, ta odluka
hrvatske Vlade već ostvaruje, osim ekološke zaštite, još jedan od
svojih ciljeva: porast prijevoza nafte željeznicom. Do nedavno ni
kap Ininih proizvoda prema BiH nije išla prihvatljivijem
transportu željeznicom, a sada je željeznica već zastupljena s 20
posto u izvozu naftnih derivata u BiH, rekao je sinoć Tušek,
napominjući kako treba poticati i brodski prijevoz iz Riječke
rafinerije.
(Hina) vh jn