ZAGREB, 10. ožujka (Hina) - Retrospektivna izložba skulptura Tomislava Ostoje (1931., Split), koja obuhvaća više od četiri desetljeća umjetnikova stvaralaštva, otvorena je danas u Domu hrvatskih likovnih umjetnika U Zagrebu.
ZAGREB, 10. ožujka (Hina) - Retrospektivna izložba skulptura
Tomislava Ostoje (1931., Split), koja obuhvaća više od četiri
desetljeća umjetnikova stvaralaštva, otvorena je danas u Domu
hrvatskih likovnih umjetnika U Zagrebu.#L#
Velika retrospektiva obilježena je i iznimno vrijednom
monografijom, autora Stanka Špoljarića, u nakladi "Art Azinović".
Kiparski izraz Tomislava Ostoje jedna je od konstanti hrvatske
likovne umjetnosti u posljednja četiri desetljeća, istaknuo je
Špoljarić.
Podsjetio je da se Ostoja pojavio na sceni početkom 60-ih godina 20.
stoljeća, u doba umjetničkih previranja, raznih poetika oslonjenih
na tradiciju i otvorenosti eksperimentu. Ostojino djelo svojevrsni
je opus identičnoga umjetničkog naboja i umjetnikova propitivanja
o neprekidnom trajanju, dodao je.
Ozračje Dalmacije, u kojoj je odrastao, te Sredozemlja i te kako je
utjecalo na tog autora. Ono mu je bilo i privilegij i opterećenje
jer baštinjeno određuje smjer kretanja, ali i sputava jer traži
nastavak veličajnog puta, istaknuo je Špoljarić.
Iako je Ostoja vrstan portretist, na neki način dokida sam portret,
ali ostaje njegova unutarnja snaga. Kipar je to koji ima
skulptorsku razložnost, što je osobito naglašeno u motivu žene.
Njegove skulpture i one koje se tiču animalnog na neki su način
prožimanje prostora i volumena, jedna nova figuracija. Upravo ta
figuracija jedna je od dionica u Ostojinu opusu, rekao je
Špoljarić.
Također je istaknuo da kipar Ostoja u svojemu umjetničkom izrazu
propituje i osnovna pitanja egzistencije, pitanje života i smrti.
Ta djela nose snagu vitaliteta, a njegova kiparska ostvarenja
upotpunjena su i likovnošću pa su te dvije komponente - slikarski i
kiparski izričaji, zapravo priča o životu kakav vidi Tomislav
Ostoja, rekao je među ostalim Stanko Špoljarić.
Tomislav Ostoja je klasični umjetnik u najpozitivnijem smislu
riječi, primjer je autora u čijim se radovima događaju mijene u
stalnosti i obrnuto. On je pratitelj likovnih aktualnosti sa
strašću, ali i iz distance, i tako je uključen u maticu zbivanja,
ali superiorno ostaje uz svoju estetiku i vjerovanje, istaknuo je
na kraju Stanko Špoljarić.
Iznimno priznanje Ostoja je dobio godine 1961. - nagradu za
spomenik Silviju Strahimiru Kranjčeviću, koji je prije 40 godina
postavljen ispred zagrebačkoga Filozofskog fakulteta.
Godine 1996. Ostoja je dobio prvu nagradu s republičkog natjecanja
za spomenik kardinalu Alojziju Stepincu, koji je umjesto u Krašiću
postavljen u zagrebačkoj Utrini.
(Hina) ta sp