FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IZLOŽBA "POSLJEDNJI PORTRET" U PARIŠKOM "MUSEE D'ORSAY"

PARIZ, 7. ožujka (Hina/AFP) - Izložba "Posljednji portret" koja će biti otvorena u pariškom Musee d'Orsay do 26. svibnja ulazi u intimu ožalošćenih obitelji i svjedoči o uznemirujućem i ponekad šokantnom, ali uvijek dirljivom, odnosu sa smrću.
PARIZ, 7. ožujka (Hina/AFP) - Izložba "Posljednji portret" koja će biti otvorena u pariškom Musee d'Orsay do 26. svibnja ulazi u intimu ožalošćenih obitelji i svjedoči o uznemirujućem i ponekad šokantnom, ali uvijek dirljivom, odnosu sa smrću. #L# Izloženo je gotovo 200 djela - posmrtnih maski, slika, crteža i fotografija koje datiraju s kraja srednjeg vijeka do 20. stoljeća i odnose se na običaj portretiranja pokojnika na njegovoj mrtvačkoj postelji ili u lijesu. Iako je danas rijetkost, ovaj običaj bio je vrlo čest u zapadnim zemljama krajem 19. i početkom 20. stoljeća, a njegovi korijeni sežu mnogo dublje u prošlost. U 19. stoljeću, posebno ako se radilo o smrti poznatih osoba, okolina bi pozivala veći broj umjetnika čiji portreti su se objavljivali u novinama ili u obliku reprodukcija. Tako je nakon smrti Victora Hugoa 1885. pozvano dvanaest umjetnika, a među njima kipar Dalou i fotograf Nadar. Na izložbi je prikazana dirljiva izvorna maska koju je izradio Dalou i njezina "uljepšana" verzija, kako bi književnikovi unuci vidjeli nježniju sliku pokojnika. Od Delarochea do Ensora, preko Moneta i Seurata, brojni umjetnici suočeni sa smrću svojih bližnjih, često supruge ili djeteta, uzeli su u ruke olovku ili kist. Iz današnjeg vremena, izloženi su portreti Edith Piaf, Jeana Cocteaua, a tu se nalaze i Chopin, Malher, Rodin, Gambetta i Thiers. Iako je dugo vremena bio namijenjen samo eliti, običaj izrade posljednjeg portreta proširio se pojavom fotografije 1839. godine. Izložba završava 20. stoljećem, radovima Muncha i Hodlera. (Hina) abj bnš

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙