PLOČE, 25. veljače (Hina) - Otvaranjem mosta preko Save kod Bosanskog Šamca ,čije je puštanje u promet najavljeno za sredinu ožujka, jača interes gospodarstvenika srednjoeuropskih zemalja za pločansku luku koja u tome vidi svoje
financijske i razvojne šanse, kazao je danas ravnatelj pločanske Lučke uprave Srećko Erak.
PLOČE, 25. veljače (Hina) - Otvaranjem mosta preko Save kod
Bosanskog Šamca ,čije je puštanje u promet najavljeno za sredinu
ožujka, jača interes gospodarstvenika srednjoeuropskih zemalja za
pločansku luku koja u tome vidi svoje financijske i razvojne šanse,
kazao je danas ravnatelj pločanske Lučke uprave Srećko Erak.#L#
Na vezovima najveće dalmatinske luke sve je više specijaliziranih
terminala, a svjetski priznate norme prekrcaja teret upotpunjuju
pločansku luku novim sadržajima pa Ploče postaju nezaobilazna
srednjoeuropska luka na hrvatskom jugu. Most preko Save osim
povećanog tereta na pločanski željeznički kolodvor dovodi i sve
više turista i drugih putnika, a uskoro se očekuje i neposredna veza
između Zagreba i Sarajeva.
Nakon što su u Budimpešti prošlog tjedna predstavnici Mađarske,
Hrvatske i Bosne i Hercegovine predstavili projekt "Razvojni
planovi i komercijalne mogućnosti C-ogranka Petog paneuropskog
prometnog koridora" uz posebno sudjelovanje i potporu pločanske
luke, interes za taj prometni pravac sve je veći. Radi se o koridoru
koji pločansku luku preko Sarajeva, Šamca, Osijeka, Belog
Manastira i Pečuha povezuje s Budimpeštom, a potom i s Ukrajinom.
Budimpeštansko predstavljanje tog projekta posebno je
aktualiziralo puštanje u promet cestovno-željezničkog mosta preko
Save kod Bosanskog Šamca. Računa se da će se u taj željeznički
pravac uložiti oko 250 milijuna eura. Za modernizaciju željezničke
trase u Hrvatskoj Europska investicijska banka odobrila je
Hrvatskim željeznicama 40 milijuna eura, a hrvatska država treba
osigurati dodatnih 56 milijuna eura.
U suvremenim gospodarskim uvjetima zemlje srednje Europe za izvoz
svojih roba traže najkraći i najjeftiniji put za neku od europskih
luka. Taj put vodi za hrvatsku luku Ploče koja postaje
najznačajnija srednjoeuropska luka. Stoga Hrvatske željeznice
prijevozom robe i putnika između Budimpešte i Ploča računaju
ostvariti povoljan financijski rezultat, pa bi se mjesečno
uprihodilo i do 20 milijuna DEM.
(Hina) tc/tp db