BUDIMPEŠTA, 12. veljače (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ), Mađarske željeznice, sve tri bosansko-hercegovačke željeznice te predstavnici Luke Ploče, danas su u sjedištu Mađarskih željeznica u Budimpešti predstavili željezničke i lučke
mogućnosti C ogranka V. paneuropskog koridora.
BUDIMPEŠTA, 12. veljače (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ),
Mađarske željeznice, sve tri bosansko-hercegovačke željeznice te
predstavnici Luke Ploče, danas su u sjedištu Mađarskih željeznica u
Budimpešti predstavili željezničke i lučke mogućnosti C ogranka V.
paneuropskog koridora.#L#
Riječ je o koridoru koji povezuje Luku Ploče, preko Sarajeva,
Šamca, Osijeka, Belog Manastira i Pečuha, s Budimpeštom gdje se
priključuje na V. paneuropski prometni koridor koji vodi do
Ukrajine.
Predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić je istaknuo da će HŽ do
2005. godine obnoviti svoj dio koridora, dužine 124,4 kilometra i
obuhvaća željezničke pruge Beli Manastir-Osijek-
Strizivojna/Vrpolje-Slavonski Šamac te Metković-Ploče. Za
modernizaciju tog dijela koridora Europska investicijska banka
(EIB) odobrila je zajam u visini od 40 milijuna eura, a Hrvatska
treba osigurati dodatnih 56 milijuna eura, kazao je Drempetić.
Modernizacijom željezničke pruge na čitavom koridoru V. C, očekuje
Drempetić, vrijeme putovanja vlakova između Budimpešte i Ploča u
putničkom prijevozu smanjilo bi se sa 13,16 sati na 10,30 sati, a u
teretnom prijevozu sa 25,45 sati na 17,10 sati.
Ta vozna vremena vlakova moguće je skratiti ulaganjima u
infrastrukturu i prijevozna sredstva ili skraćivanjem vremena
zadržavanja vlakova na pograničnim kolodvorima. Pritom je u
infrastrukturu potrebno uložiti oko 500 tisuća eura, da bi se
dobila ušteda u vožnji vlaka od 1 minute.
Također, u budućnosti se želi postići i optimalno vrijeme
zadržavanja vlakova na granicama od 30 minuta u teretnom prijevozu
te 3 minute u putničkom prijevozu, što će poboljšati promet na
spomenutom pravcu, kazao je.
Svrha današnje prezentacije bila je podsjetiti mađarske
gospodarstvenike i otpremničke tvrtke na nekadašnje mogućnosti
ovoga važnog željezničkog pravca između Baltika i Jadrana.
Na prezentaciji je bilo riječi i o razvojnim planovima Mađarskih
željeznica, o programu obnove i razvoja željezničke infrastrukture
na dijelu V. C koridora u Bosni i Hercegovini, kao i o komercijalnim
mogućnostima Luke Ploče.
(Hina) tp db