ZAGREB, 21. veljače (Hina) - Stanje cestovnog prometa u Hrvatskoj u posljednjih 25 godina (1976-2000) karakterizira veliki broj poginulih i ozlijeđenih osoba i to pretežito najvitalnijeg dijela pučanstva, izneseno je na današnjoj
sjednici Hrvatskog savjeta za sigurnost cestovnog prometa.
ZAGREB, 21. veljače (Hina) - Stanje cestovnog prometa u Hrvatskoj u
posljednjih 25 godina (1976-2000) karakterizira veliki broj
poginulih i ozlijeđenih osoba i to pretežito najvitalnijeg dijela
pučanstva, izneseno je na današnjoj sjednici Hrvatskog savjeta za
sigurnost cestovnog prometa. #L#
U tom razdoblju u Hrvatskoj su poginule 28.923 osobe, a lakše ili
teže je ozlijeđeno 460.377 osoba, rečeno je na sjednici. Ustvrđeno
je da je od 1991. u Hrvatskoj godišnje prosječno u prometu ginulo
766 osoba, ali da je danas stanje sigurnosti u prometu znatno
poboljšano, no i dalje je potrebno smanjivati broj poginulih i
ozlijeđenih osoba. Hrvatska je u 1990. imala 109,9 poginulih u
prometnim nesrećama na 100 tisuća vozila i 29,6 poginulih na 100
tisuća stanovnika. U 2000. taj broj je iznosio 13,6 poginulih na 100
tisuća stanovnika i 46,7 poginulih na 100 tisuća motornih vozila.
Tako je u 81.911 prometnih nesreća, koliko ih se dogodilo prošle
godine, u Hrvatskoj poginulo 647 osoba, dok ih je 22.093
ozlijeđeno.
Savjet navodi da je najveći problem u sigurnosti cestovnog prometa
veliki udio stradavanja mladih ljudi, koji u usporedbi sa starijim
vozačima, učestalije sudjeluju u prometnim nezgodama i češće
stradavaju. Broj mladih vozača starih do 29 godina koji poginu u
prometnim nesrećama dostiže čak 35 posto od svih poginulih vozača.
Uzme li se u obzir broj prijeđenih kilometara vozača, rizik
pogibije i teškog ozljeđivanja vozača od 18 do 24 godine dvostruko
je veći od rizika njihovih starijih kolega.
Analize prometnih nesreća u Hrvatskoj pokazuju da, usprkos
raširenom mišljenju o lošim hrvatskim cestama i vozilima, vozilo,
cesta i uvjeti okoliša u našoj zemlji znatno manje doprinose
nastanku nego u drugim razvijenim mrežama, izneseno je na sjednici
Savjeta.
Što se tiče Hrvatskih željeznica (HŽ), iznesen je podatak da je od
ukupno 1.610 željezničko-cestovnih prijelaza, uređajem za
osiguravanje prometa opremljen tek 441 prijelaz ili tek nešto više
od jedne četvrtine. U 2000. je na željezničkim prijelazima poginulo
17 osoba, a HŽ, s obzirom na svoje financijske mogućnosti,
prosječno godišnje tim uređajem može opremiti tek pet prijelaza.
(Hina) nz db