ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Hrvatske željeznice trebale bi do 2005. nabaviti i pustiti u prigradski i međugradski promet 12 DESIRO vlakova, čija je pojedinačna cijena veća od dva milijuna eura, a krajem 2003. planiraju kupiti i 13
nagibnih vlakova s kojim će povezati Zagreb i Rijeku, te Zagreb i Split.
ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Hrvatske željeznice trebale bi do
2005. nabaviti i pustiti u prigradski i međugradski promet 12
DESIRO vlakova, čija je pojedinačna cijena veća od dva milijuna
eura, a krajem 2003. planiraju kupiti i 13 nagibnih vlakova s kojim
će povezati Zagreb i Rijeku, te Zagreb i Split. #L#
Predsjednik uprave i generalni direktor HŽ-a Marijan Drempetić
iznio je to na današnjem predstavljanju Siemensovog DESIRO dizel
motornog vlaka, nakon kojeg su se predstavnici HŽ-a, Siemensa, kao
i nekoliko ministarstava, te visoki dužnosnici Bjelovarsko-
bilogorske županije uputili na promotivnu vožnju do Bjelovara.
Ova promotivna vožnja održava se u sklopu promotivne turneje tog
vlaka po Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj, Jugoslaviji i Austriji, a
riječ je vlaku najsuvremenije tehnologije, izrađenom od aluminija
i za naše prilike poprilično futurističkog dizajna, koji može
postići brzinu do 120 km/h.
Drempetić je rekao da je to, prema planovima investicija HŽ-a,
jedan od 12 vlakova koje kane uvesti u promet do 2005, radi zamjene
klasičnih vučnih kompozicija, a s ciljem povezivanja gradova s
Zagrebom unutar prstena do 100 kilometara za manje od jednog sata.
Ovo je jedan od potencijalnih vlakova koji ćemo iskušati na pruzi
prema Bjelovaru, a vlak košta između 2 i 2,2 milijuna eura, rekao je
Drempetić. Dodao je da se ti vlakovi isplate, jer su troškovi
njihove eksploatacije puno niži od onih vlakova koje danas koristi
HŽ, a troškovi održavanja čak desetorostruko manji od klasičnih
vučnih garnitura, za čije bi zamjenjivanje trebalo 25 dizel
motornih garniture. Za ukupnu zamjenu svih dotrajalih kompozicija
HŽ bi trebao ukupno oko 100 vlakova, rekao je Drempetić,
podsjetivši da je posljednje vlakove HŽ kupio prije više od 20
godina.
Drempetić je naglasio da se ti vlakovi neće kupovati iz
proračunskih sredstava, već iz prihoda HŽ-a, te da imaju podršku
vlade i resornih ministarstava, prije svega u modernizaciji
željezničkog prometa i infrastruktura.
Direktor prodaje vučnih vozila Siemensa Agidius Wolf istaknuo je da
je DESIRO vlak jedan od najsofisticiranijih proizvoda Siemensa u
porodici vučnih vozila, koji već vozi u Sloveniji, Njemačkoj, a
narudžbe stižu iz Danske, Mađarske i Rumunjske.
(Hina) nz ds