ZAGREB, 6. veljače (Hina) - Zagrebački "Golden marketing" u proteklih se deset godina profilirao u nakladnika znanstvenih knjiga, a ove će godine objaviti 35 uglavnom znanstvenih djela stranih i domaćih autora.
ZAGREB, 6. veljače (Hina) - Zagrebački "Golden marketing" u
proteklih se deset godina profilirao u nakladnika znanstvenih
knjiga, a ove će godine objaviti 35 uglavnom znanstvenih djela
stranih i domaćih autora. #L#
Po riječima direktora te izdavačke kuće Franje Maletića posebnu
pozornost javnosti izazvat će prijevod Neufertove knjige "Elementi
graditeljskog projektiranja" - kapitalnog djela o graditeljstvu,
objavljena 1936., a sad se prvi put pojavljuje na hrvatskom jeziku,
zatim udžbenik "Sociologije" Haralambosa/Holborna, jednog od
najuglednijih djela te znanstvene discipline. Osim toga u tijeku
godine, kako napominje, bit će objelodanjen dvosveščani "Atlas
muzike", uvod u znanost o glazbi te pregled osnova i povijesti
glazbe, drugi i treći svezak "Filozofije povijesti", nedavno
preminula hrvatskoga filozofa Predraga Vranickog, te dvije
povijesti književnosti - Solarove "Povijesti svjetske
književnosti" i Slobodana Prosperova Novaka jednosveščane
"Povijesti hrvatske književnosti". Maletić upozorava i na prvi
prijevod na hrvatski jezik nakon dvije tisuće godina znamenita
djela rimskoga pisca Vegencija "O vojnoj vještini".
"'Golden marketing' opredijelio se za znanstvenu knjigu, jer u
Hrvatskoj znatno zaostajemo, usprkos velikim potrebama, za
svjetskim dostignućima u objavljivanju znanstvenih naslova",
rekao je Maletić. Dodao je kako je izdavanje znanstvenih djela
jedan od najtežih nakladničkih poslova, jer ih moraju raditi vrsni
stručnjaci, a za to je primjer opsežna knjiga "Arhitektonsko
projektiranje i građenje" na kojoj je radilo 20 ljudi.
Upitan može li se živjeti od izdavaštva, Maletić odgovara kako je to
na kratku stazu jedna, a na dugu stazu druga priča. "Kad uđete u taj
posao, više se iz njega ne može izići. Kapitaliziranje jednog
projekta u izdavaštvu ne traje šest mjeseci, nego čak do deset
godina", rekao je, dodavši kako se živi teško, ali ako se želi
opstati, mora se ulagati.
"Golden marketing" u desetgodišnjem profiliranju, prva knjiga koja
je objavljena bila je "Tko je tko/Who is who" (1993.), izrastao je u
jednog od deset najvećih izdavača znanstvenih knjiga u Hrvatskoj.
Ta nakladnička kuća koja zapošljava 12 djelatnika i 50 stalnih
vanjskih suradnika dosad je objavila 200 znanstvenih naslova ili
150 tisuća knjiga. Od njih su posebno dobro prihvaćene Gombrichova
"Povijest umjetnosti", Bilandžićeva "Hrvatska moderna povijest" i
"Management ljudskih potencijala" Fikrete Bahtijarević-Šiber,
koja je zahvaljujući internetskoj prodaji osim u Hrvatskoj
izazvala gotovo podjednako zanimanje u Beogradu, Sarajevu,
Ljubljani i Skopju.
Maletić ističe da znanstvenu knjigu uvelike podupire Ministarstvo
znanosti i tehnologije, bez čega izdavanje takvih knjiga ne bi bilo
moguće.
(Hina) mc