PLITVIČKA JEZERA, 1. veljače (Hina) - Uprava Nacionalnog parka "Plitvička jezera" priopćila je kako pomno prati i u cijelosti podupire napore i Vladinu odluku o neškodljivu prijevozu naftnih derivata i ostalih opasnih tvari.
PLITVIČKA JEZERA, 1. veljače (Hina) - Uprava Nacionalnog parka
"Plitvička jezera" priopćila je kako pomno prati i u cijelosti
podupire napore i Vladinu odluku o neškodljivu prijevozu naftnih
derivata i ostalih opasnih tvari.#L#
Ta odluka obuhvaća i zabranu izvoza naftnih derivata preko
graničnog prijelaza Ličko Petrovo Selo-Izačić, koji se nalazi u
blizini sjeverne granice Nacionalnog parka "Plitvička jezera".
U obrazloženju primjene odluke, te u medijskim izjavama dijela
hrvatskih, a posebno bosanskohercegovačkih dužnosnika, naglasak
se stavlja na sam granični prijelaz, njegove tehničke i druge
nedostatke, a malo ističe glavni i osnovni problem: prijevoz
naftnih derivata iz Rafinerije u Rijeci cestom Senj-Žuta Lokva-
Otočac-Vrhovine-Borje-Prijeboj-Ličko Petrovo Selo. Ta cesta od
Vrhovina do prijevoja iznad Borja u dužini od tridesetak kilometara
prolazi najosjetljivijim izvorišnim i vodosljevnim područjem
Nacionalnog parka, a posebno je osjetljivo područje Brezovačkog i
Homoljačkog polja u podzemlju kojih su najveće vodne zalihe, iz
kojih se napajaju glavna izvorišta Plitvička jezera, izvori Crne i
Bijele rijeke, stoji u priopćenju.
Uprava "Plitvičkih jezera" upozorava kako je dovoljan i najmanji
ekološki izgred - prevrtanje cisterne i izlijevanje njihova
sadržaja - da se zbog vrlo plitka sloja zemlje gorivo već za
nekoliko sati nađe u podzemlju i izvorima te nepovratno onečisti i
uništi sav nizvodni sustav voda Plitvičkih jezera.
Spomenuto se područje nalazi na 700 do 900 metara nadmorske visine s
vrlo dugim zimskim razdobljem i u takvim su uvjetima nesreće uvijek
moguće.
Cesta preko Homoljačkog i Brezovačkog polja izgrađena je 1977. kao
južna obilaznica Nacionalnog parka. Namjena joj je ponajprije
turistička jer njome dolazi oko 50 posto posjetitelja Nacionalnog
parka, posebno izletnika s područja Kvarnera i Istre. Nije građena
za kamionski promet, a pogotovo ne za prijevoz naftnih derivata, za
koji, kao najkraća veza prema rafineriji u Rijeci, služi tek od
1996. razvojem privatne inicijative u trgovini naftnim derivatima
u Bosni i Hercegovini, kaže se u priopćenju.
Vlada mora dosljedno ustrajati u primjeni te odluke radi zaštite
Nacionalnog parka "Plitvička jezera" koji je dio Svjetske prirodne
baštine UNESCO-a i egzistencija za tisuće stanovnika na tome
području i okolici, životno vezanih za turizam, zaključuje Uprava
Nacionalnog parka "Plitvička jezera".
(Hina) pp ln