RIM, 27. siječnja (Hina/AR) - Talijanska financijska policija zaplijenila je u rimskoj zračnoj luci u Fiumicinu šest zrakoplova tipa Airbus A300 koji su bili namjenjeni otpadu, ali se sumnja da su trebali biti "izvor" rezervnih
dijelova, piše u nedjelju list Corriere della Sera.
RIM, 27. siječnja (Hina/AR) - Talijanska financijska policija
zaplijenila je u rimskoj zračnoj luci u Fiumicinu šest zrakoplova
tipa Airbus A300 koji su bili namjenjeni otpadu, ali se sumnja da su
trebali biti "izvor" rezervnih dijelova, piše u nedjelju list
Corriere della Sera.#L#
Istodobno, u luci u Napulju policija je zaplijenila tri kontejnera
puna rezervnih dijelova za zrakoplove namjenjene tržištu SAD-a.
Zrakoplove za otpad kupovala je talijanska tvrtka Panaviation iz
mjesta Tempio Pausanija pokraj Sasarija na Sardiniji, te ih je
rastavljala i dijelove prodavala kao rezervne za popravak
zrakoplova.
Takvi rezervni dijelovi su navodno prouzročili dvije zrakoplovne
nesreće i talijanska policija je već uhitila vlasnika tvrtke Enza
Fregonesea, njegovu kćer Patriziju, te djelatnike Stefana Larosu i
Maria Giovannija Lenzie, kao i dvojicu dužnosnika zrakoplovne
kompanije Meridiana - Giancarla Bonoru i Pietra Paola Corraisa.
Zastarijeli dijelovi vjerojatno su prouzročili i pad zrakoplova
American Airlinesa 12. studenoga 2001. na newyoršku četvrt Queens
kada je poginulo 265 osoba. Uzrok te zrakoplovne nesreće je
popuštanje strukture zrakoplova.
Stari rezervni dijelovi mogli bi biti i uzrok nesreće koja se
dogodila 25. veljače 1999. u Genovi kada zrakoplov kompanije
Mediteran nije mogao na vrijeme zakočiti i pao je u more. Čini se da
su kočnice bile stare, a rezervne dijelove je dala tvrtka
Panaviation. Navodno su u opasnosti svi zrakoplovi kompanije koje
je ta tvrtka snabdijevala rezervnim djelovima.
Istragu su, kako piše Corriere della Sera, vodili američki FBI u
suradnji s američkom agencijom za kontrolu zrakoplova FAA i
talijanska policija.
Američka istraga o padu zrakoplova išla je najprije u smjeru
terorizma, ali se iz crnih kutija razabralo da je popustila
struktura zrakoplova.
Neke dijelove za motore Airbusa osiguravala je tvrtka Panaviation
preko američke tvrtke Danbee čiji je većinski vlasnik Enzo
Fregonese, ujedno i vlasnik Panaviationa.
List Corriere della Sera piše da je jedan Airbus kompanije American
Airlines bio nekoliko dana na ispitivanju u Tolusu u Oklahomi radi
provjere valjanosti upravljača repa, a taj dio je navodno
prouzročio pad zrakoplova na Queens.
(Hina) st maš