LJUBLJANA, 24. siječnja (Hina) - Slovenija do daljnjega neće uvoditi mjere kojima bi onemogućila hrvatski tranzitni promet kroz Sloveniju, ali ta prijetnja i dalje ostaje realnom, a nastavit će se i procesi internacionalizacije
upitnosti hrvatske uredbe o tranzitu nafte i derivata pred međunarodnim forumima, navode u četvrtak slovenski izvori.
LJUBLJANA, 24. siječnja (Hina) - Slovenija do daljnjega neće
uvoditi mjere kojima bi onemogućila hrvatski tranzitni promet kroz
Sloveniju, ali ta prijetnja i dalje ostaje realnom, a nastavit će se
i procesi internacionalizacije upitnosti hrvatske uredbe o
tranzitu nafte i derivata pred međunarodnim forumima, navode u
četvrtak slovenski izvori.#L#
Kako je navela slovenska agencija STA, Drnovšekova vlada u četvrtak
nije odlučivala o uvođenju eventualnih novih mjera protiv Hrvatske
- spominjala se mogućnost smanjenja broja dozvola za hrvatske
kamione i zabrana ulaska kamiona bez katalizatora - ali je
ministrica gospodarstva Tea Petrin obavijestila članove vlade da
će Vijeće za trgovinu Svjetske trgovinske organizacije (WTO) o
slovenskoj žalbi da hrvatske mjere ograničavanja cestovnog prolaza
cisterni znače diskriminaciju odlučivati 11. idućeg mjeseca.
"Sloveniju će WTO pozvati da procijeni izazvanu štetu, a Slovenija
očekuje odluku u svoju korist", izjavila je nakon redovne sjednice
slovenske vlade Alja Brglez, predstavnica za tisak.
Državni tajnik u ministarstvu vanjskih poslova Iztok Simoniti
izjavio je pak na konferenciji za novinare da Slovenija u prvom redu
želi riješiti nastali problem, pa zato traži "odgovarajuće uvjete
za dijalog". Simoniti nije želio odgovarati na pitanja o tome koje
bi Slovenija protumjere protiv Hrvatske mogla uvesti i u kojem
roku, ali je rekao da će njegovo ministarstvo nastaviti s praćenjem
situacije i pravodobno reagirati ako bude potrebno.
"Naša vlada ima spremno cijelu paletu akcija kojima može zaštititi
naše interese, ali će sve mjere u vezi sa spornim hrvatskim
pravilnikom izvoditi u skladu sa svojim međunarodnopravnim
obvezama i svojim unutarnjim zakonima", rekao je Simoniti koji u
ministarstvu vanjskih poslova vodi tim za praćenje probleme
nastalog "naftnim ratom" Hrvatske sa Slovenijom i BiH, kako su već
na početku slovenski novinari nazvali slučaj.
U pogledu sadržaja hrvatskog pravilnika kojim se uvode ekološki
koridori za cestovni transport opasnih tvari, te pojačava kontrola
prilikom ulaska zbog opasnosti od ilegalne trgovine, Siminiti je
rekao kako to i dalje smatra mjerom "sa stanovitim stupnjem
diskriminacije" jer se "sijeku prometni tokovi" i ograničava
konkurencija za slovenske naftaše.
(Hina) fl nab