LJUBLJANA, 23. siječnja (Hina) - Za Sloveniju je, čini se, neprihvatljiv i zadnji prijedlog hrvatske strane o cestovnom prometu nafte i derivata hrvatskim cestama.
LJUBLJANA, 23. siječnja (Hina) - Za Sloveniju je, čini se,
neprihvatljiv i zadnji prijedlog hrvatske strane o cestovnom
prometu nafte i derivata hrvatskim cestama. #L#
Državni podtajnik u ministarstvu prometa Dimitrij Grčar izjavio
je, naime, u srijedu za državni radio kako sami po sebi nisu sporni
koridori preko hrvatskog teritorija koji bi trebali omogućiti
siguran provoz i izbjeći ekološke incidente, ali je sporna pojačana
carinska kontrola cisterni na graničnim prijelazima. Takve se
odluke ne mogu donositi samo tako jer su u suprotnosti s
bilateralnim sporazumom o carinskoj suradnji i međunarodnim
sporazumima, izjavio je slovenski dužnosnik. On tvrdi da bi
Hrvatska kod odluke o pojačanom carinskom nadzoru morala
obavijestiti susjedne države i odrediti rok za početak njegova
izvođenja.
Iako je Slovenija u utorak navečer, po tvrdnji ovdašnjih medija, u
međuvremenu opozvani pravilnik dala na prosudbu Svjetskoj
trgovinskoj organizaciji u Ženevi, za sada Drnovšekova vlada neće
pristupiti eskalaciji - pokretanju trgovinskog spora pred tom
organizacijom i to će učiniti samo u slučaju zaoštravanja
situacije, tvrde u srijedu slovenski elektronski mediji.
Službenog priopćenje ministarstva vanjskih poslova na tu temu u
srijedu u Ljubljani nije bilo, pa se očekuju daljnje konzultacije,
jačanje medijskog i diplomatskog pritiska, sve do sjednice vlade u
četvrtak koja bi o tome trebala razgovarati u suradnji sa carinskom
upravom, tvrtkama "Petrol" i "Istrabenz" i različitim resorima u
vladi koji pripravljaju eventualni odgovor za slučaj da sadašnje
mjere - koje Ljubljana i dalje drži spornima - ostanu na snazi.
(Hina) fl sd