ZAGREB, 24. siječnja (Hina) - Veletrgovcu Ferdinandu Budickom, pripada "slava" prvog počinitelja "saobraćajnog prekršaja" u Zagrebu i Hrvatskoj! Budicki se početkom travnja 1901. dovezao "Opelom" iz Beča u Zagreb, niti dva mjeseca
nakon toga već je načinio i prvi saobraćajni prekršaj.
ZAGREB, 24. siječnja (Hina) - Veletrgovcu Ferdinandu Budickom,
pripada "slava" prvog počinitelja "saobraćajnog prekršaja" u
Zagrebu i Hrvatskoj! Budicki se početkom travnja 1901. dovezao
"Opelom" iz Beča u Zagreb, niti dva mjeseca nakon toga već je
načinio i prvi saobraćajni prekršaj. #L#
Odjel za unutarnje poslove Kraljevske Zemaljske Vlade, donosi 8.
listopada 1900. godine "Naredbu", odnosno, privremene propise
"glede vožnje s automobil-kolima i motor-koturima na javnim
cestama i putovima", piše Željko Jamičić u 'HALO 92'. Propisi
govore o uporabi javnih cesta, ukupnoj masi vozila s obzirom na
nosivost tadašnjih mostova, o izdavanju dozvola za
automobilističke utrke, konstrukciji, održavanju, te opremi
vozila. Zanimljivo je da se i u to doba od vlasnika "automobil-kola
ili motor-kotura" zahtijeva da njima upravlja osoba koja je "vješta
tom poslu"! Ujedno je vlasnik odgovoran za svaku štetu koja bi mogla
nastati uslijed nesposobnosti ili nesmotrenosti vozača!
"Brzina vožnje u mjestima ne smije biti veća od one konja u dobrom
kasu. Izvan mjesta može se brzina umjereno povećavati, ali samo na
širokim, ravnim i bez zavoja cestama slabog prometa", izričita je
"Naredba". Oni koji bi se ogriješili o ove propise, kažnjavani su
prema ministarskoj naredbi od 1857. godine! Budicki se ogriješio o
"Naredbu", jer se 6. lipnja 1901. godine u Zagrebu vozio "zapadnom
stranom Zrinskog trga prema Akademičkom trgu automobilom i to
brzinom koja nadmašuje onu koja je na cestama u gradu dozvoljena".
Slava pripada i "redarstveniku Beloševiću" koji je protiv
Budickog, "urednim i čitkim rukopisom", ispisao prijavu koja danas
predstavlja dragocjeni dokument o prvom prometnom prekršaju u
gradu Zagrebu!
(Hina) ld ld