ZAGREB, 21. siječnja (Hina) - "Suvremena hrvatska drvena kuća trebala bi što prije ugledati svjetlo dana i stati uz bok brojnim uvoznim nasrtajima od Finske do Kanade, koji ne smiju niti ne mogu nadjačati naše nasljeđe i suvremeni
razvoj", rekao je Ljubomir Miščević, autor izložbe fotografija "Drvena urbana arhitektura Zagreba".
ZAGREB, 21. siječnja (Hina) - "Suvremena hrvatska drvena kuća
trebala bi što prije ugledati svjetlo dana i stati uz bok brojnim
uvoznim nasrtajima od Finske do Kanade, koji ne smiju niti ne mogu
nadjačati naše nasljeđe i suvremeni razvoj", rekao je Ljubomir
Miščević, autor izložbe fotografija "Drvena urbana arhitektura
Zagreba".#L#
Izložba je otvorena večeras u Galeriji arhitekture i dizajna
"Modulor" Centra za kulturu Trešnjevka.
Moderna hrvatska arhitektura osvijestila je već tridesetih godina
20. stoljeća važnost autohtonih materijala, rekao je Miščević,
koji je i profesor na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu.
Svi veliki arhitekti - od Viktora Kovačića, preko Le Courbisierovog
učenika Drage Iblera, Stjepana Plančića, Drage Galića, Marijana
Haberlea i drugih - poštovali su, gradeći u Zagrebu, drvo, jednako
kao i zeleni sljemenski kamen. Njihovi moderno koncipirani
prostori, osobito obiteljskih kuća i vila velikih prozora ili
staklenih stijena, propuštaju obilje svjetla i naglašavaju
povezanost unutrašnjeg i vanjskog prostora, rekla je povjesničarka
umjetnosti i likovna kritičarka Branka Hlevnjak otvarajući
izložbu.
Na izložbi je prikazana i dijaprojekcija starih zagrebačkih kuća.
Jedan od najreprezentativnijih takvih prostora, kamo se vode
ugledni politički strani gosti u Zagrebu, tradicijska je drvena
kuća "Vila Weiss" pokrivena slamom. Među ostalim drvenim kućama
prikazane su i "Vila Klara", "Teniski centar Tuškanac", "Drveni
neboder" u Martićevoj, "Zagrebački zbor" - današnje prostorije
Studentskog centra i Teatra Itd, "Gradsko kupalište na Savi",
"Tehnički muzej".
Fotografije tih i drugih primjeraka drvene urbane arhitekture u
Zagrebu bit će izložene do 24. veljače.
Ova izložba je samo podloga za daljnje istraživanje ove, ne samo
arhitektonske, već i šire kulturološke i gospodarske značajne
teme, zaključio je autor.
(Hina) nk ln