ZAGREB, 18. siječnja (Hina) - Tko je prvi automobilist Hrvatske - grof Marko Bombelles ili veletrgovac Ferdinand Budicki? Nedoumica vezana uz "mrtvu trku" ovog proslavljenog dvojca imala je za posljedicu nekoliko proslava stoljetnice
automobilizma u nas.
ZAGREB, 18. siječnja (Hina) - Tko je prvi automobilist Hrvatske -
grof Marko Bombelles ili veletrgovac Ferdinand Budicki? Nedoumica
vezana uz "mrtvu trku" ovog proslavljenog dvojca imala je za
posljedicu nekoliko proslava stoljetnice automobilizma u nas. #L#
Uvriježeno je mišljenje da je za hrvatski automobilizam najvažnija
1901. godina kada se veletrgovac Budicki iz Beča u Zagreb dovezao
polovnim automobilom kupljenim u tvrtki Opel et Beyschlag, koja,
usput, postoji i danas. Kupio je Opel star dvije godine po cijeni od
četiri tisuće kruna. Autobil je bio opremljen jednocilindričnim
motorom snage 3,5 KS, a jurio je tadašnjim cestama brzinom od 20
km/h. Do Zagreba je Budickom je, uz krpanje zračnica, kurblanje i
bliske susrete s domaćim životinjama, trebalo puna dva dana!
Međutim, pišući o povijesti automobilizma, Željko Jamičić u
časopisu 'HALO 92' tvrdi da Budicki nije prvi ni u Zagrebu ni u
Hrvatskoj! Po njemu, primat pripada grofu Marku Bombellesu koji je
automobil marke Benz dovezao na svoje imanje kod Varaždina 1898.
Prema pisanju 'Obzora', njime se dovezao u Zagreb 16. kolovoza
1889., prevalivši put od 90 km za tri sata i četrdeset i pet minuta.
Prvi automobilist u Hrvatskoj i Zagrebu bio je grof Marko Bombelles
iz Vinice kod Varaždina, zaključuje autor, uz napomenu da za godinu
početka automobilizma u Hrvatskoj ubuduće treba uzimati 1898., a
Zagreba 1889. godinu!
(Hina) ld ld