FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MRTVA TRKA BUDICKOG I BOMBELLESA?

ZAGREB, 18. siječnja (Hina) - Tko je prvi automobilist Hrvatske - grof Marko Bombelles ili veletrgovac Ferdinand Budicki? Nedoumica vezana uz "mrtvu trku" ovog proslavljenog dvojca imala je za posljedicu nekoliko proslava stoljetnice automobilizma u nas.
ZAGREB, 18. siječnja (Hina) - Tko je prvi automobilist Hrvatske - grof Marko Bombelles ili veletrgovac Ferdinand Budicki? Nedoumica vezana uz "mrtvu trku" ovog proslavljenog dvojca imala je za posljedicu nekoliko proslava stoljetnice automobilizma u nas. #L# Uvriježeno je mišljenje da je za hrvatski automobilizam najvažnija 1901. godina kada se veletrgovac Budicki iz Beča u Zagreb dovezao polovnim automobilom kupljenim u tvrtki Opel et Beyschlag, koja, usput, postoji i danas. Kupio je Opel star dvije godine po cijeni od četiri tisuće kruna. Autobil je bio opremljen jednocilindričnim motorom snage 3,5 KS, a jurio je tadašnjim cestama brzinom od 20 km/h. Do Zagreba je Budickom je, uz krpanje zračnica, kurblanje i bliske susrete s domaćim životinjama, trebalo puna dva dana! Međutim, pišući o povijesti automobilizma, Željko Jamičić u časopisu 'HALO 92' tvrdi da Budicki nije prvi ni u Zagrebu ni u Hrvatskoj! Po njemu, primat pripada grofu Marku Bombellesu koji je automobil marke Benz dovezao na svoje imanje kod Varaždina 1898. Prema pisanju 'Obzora', njime se dovezao u Zagreb 16. kolovoza 1889., prevalivši put od 90 km za tri sata i četrdeset i pet minuta. Prvi automobilist u Hrvatskoj i Zagrebu bio je grof Marko Bombelles iz Vinice kod Varaždina, zaključuje autor, uz napomenu da za godinu početka automobilizma u Hrvatskoj ubuduće treba uzimati 1898., a Zagreba 1889. godinu! (Hina) ld ld

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙