FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DW 16. I. LOBIRANJE U I OKO EUROPSKE UNIJE

EU-DE-GOSPODARSTVO-Organizacije/savezi-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Promet DW 16. I. LOBIRANJE U I OKO EUROPSKE UNIJE DEUTSCHE WELLE - DW16. I. 2002.I poduzećima na jugoistoku Europe potrebni su lobistički uredi. Prilog Daphne Antachopoulos.'Prostor Jugoistočne Europe vrlo je bitan za automobilsku industriju', rekao je predstavnik Daimler Chryslera u uredu za europska pitanja Hanns Glatz, koji se nalazi pri Europskoj uniji u Bruxellesu i dodao:= Ovdje se radi o tržištu koje, doduše sporo raste, ali istodobno predstavlja vrlo važno područje za automobilsku industriju. To ovisi između ostalog i o tome da se trenutno u jugoistočnoj Europi, ali i ubuduće pri transportu, više koriste teretna vozila nego željeznica ili plovni putevi. Još uvijek ne postoje investicijski projekti koji se odnose na proizvodna postrojenja u tom području, budući da dosadašnji kapaciteti zadovoljavaju potrebe tog tržišta, no Daimler Chrysler je aktivan u drugim područjima. Glatz:= Nasuprot tome, mi radimo na prodajnim kapacitetima, kao i na području usluga (službe) za kupce, te na transportnoj logistici, kako bi mercedesovim kupcima na tom dijelu Europe pružili usluge, zamjenske dijelove i posrednike. Naš glavni zastupnik nedavno je u
DEUTSCHE WELLE - DW 16. I. 2002. I poduzećima na jugoistoku Europe potrebni su lobistički uredi. Prilog Daphne Antachopoulos. 'Prostor Jugoistočne Europe vrlo je bitan za automobilsku industriju', rekao je predstavnik Daimler Chryslera u uredu za europska pitanja Hanns Glatz, koji se nalazi pri Europskoj uniji u Bruxellesu i dodao: = Ovdje se radi o tržištu koje, doduše sporo raste, ali istodobno predstavlja vrlo važno područje za automobilsku industriju. To ovisi između ostalog i o tome da se trenutno u jugoistočnoj Europi, ali i ubuduće pri transportu, više koriste teretna vozila nego željeznica ili plovni putevi. Još uvijek ne postoje investicijski projekti koji se odnose na proizvodna postrojenja u tom području, budući da dosadašnji kapaciteti zadovoljavaju potrebe tog tržišta, no Daimler Chrysler je aktivan u drugim područjima. Glatz: = Nasuprot tome, mi radimo na prodajnim kapacitetima, kao i na području usluga (službe) za kupce, te na transportnoj logistici, kako bi mercedesovim kupcima na tom dijelu Europe pružili usluge, zamjenske dijelove i posrednike. Naš glavni zastupnik nedavno je u Zagrebu otvorio jednu podružnicu i mjesno skladište dijelova koje se bavi opskrbom tog područja, rekao je gospodin Glatz. Njemačko-američki koncern ima vrlo perspektivne planove na novim poslovnim područjima, međutim, gospodin Glatz istodobno savjetuje poduzetnicima jugoistočne Europe da se što prije pozabave političkim i gospodarskim mehanizmima bruxelleske eurobirokracije. Dr. Glatz je već 30. godina u lobističkom poslu. Bruxelleski ured Daimler Chryslera pri Europskoj uniji otvoren je još 1989.godine. Prije toga njemačka industrija nije u Europskoj uniji prepoznavala važan politički čimbenik. Međutim, lobiranje je u Bruxellesu vrlo često zapravo nužno za neko poduzeće. Postoji mogućnost da se izravno utječe na donošenje pravilnika, kao i na pregovore o međunarodnim ugovorima, kaže Glatz. Čak i pri provedbi strategija u područjima poput zaštite okoliša ili u pitanjima prometne politike moguće je u određenim aspektima utjecati na donošenje odluke, koje su potom vrlo bitne za razvitak poduzeća. Pri tom je prvenstveno potrebno prikupiti nužne informacije o budućim političkim događajima, koji tvrtka naposljetku analizira kako bi mogla dogovoriti odgovarajućom strategijom. Pregovarački partneri su pri tom uvijek institucije Europske unije, ali i odgovarajući odbori. Pri tom se mora stupiti u kontakt s bitnim osobama i mjestima, koji se potom naravno moraju njegovati. Na koji način bi se poduzeća jugoistočne Europe snalazila u ovoj mreži institucija, odbora, udruga i sl.? Hanns Glatz drži: = Kada se jače uključite u postojeće udruge i njihova politička zastupništva, bilo da je riječ o zastupništvima središnjih vlada ili samo regionalnih skupina koje se zalažu za gospodarske interese, sasvim sigurno imate prilike ovdje nastupiti. Stoga preporučujem da se što je prije moguće uključite u pojedine sektorske udruge odnosno, u Europsku krovnu udrugu, kao i UNICE, kako bi shvatili kako Bruxelles djeluje te kako bi potom mogli provoditi i svoje interese. Lobiranje se katkada nalazi na crti između dopuštenih pokušaja izvršavanja utjecaja i nedopuštenih pritisaka na donositelje odluka. Glatz drži kako je gotovo nemoguće institucije Europske unije navesti da donesu jednostrane odluke, iako se odluke gotovo isključivo donose jednoglasno. Naposljetku, ne mogu se baš svi članovi obasuti poklonima, dodaje on. Protuzakonito i neetično ponašanje nema čak ni izvan Europske unije puno izgleda, obzirom da se od kada postoji OECD jako pazi na pridruživanje zakonskih i tehničkih standarda. Glatz doduše drži kako se posebice kod mladih lobista može uočiti čudnovata tendencija prema apstrakciji i plitkoj argumentaciji. Upravo tome će se iskusniji lobisti suprotstaviti. (DW)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙