EU-DE-GOSPODARSTVO-Organizacije/savezi-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Promet DW 16. I. LOBIRANJE U I OKO EUROPSKE UNIJE DEUTSCHE WELLE - DW16. I. 2002.I poduzećima na jugoistoku Europe potrebni su lobistički uredi. Prilog Daphne
Antachopoulos.'Prostor Jugoistočne Europe vrlo je bitan za automobilsku industriju', rekao je predstavnik Daimler Chryslera u uredu za europska pitanja Hanns Glatz, koji se nalazi pri Europskoj uniji u Bruxellesu i dodao:= Ovdje se radi o tržištu koje, doduše sporo raste, ali istodobno predstavlja vrlo važno područje za automobilsku industriju. To ovisi između ostalog i o tome da se trenutno u jugoistočnoj Europi, ali i ubuduće pri transportu, više koriste teretna vozila nego željeznica ili plovni putevi. Još uvijek ne postoje investicijski projekti koji se odnose na proizvodna postrojenja u tom području, budući da dosadašnji kapaciteti zadovoljavaju potrebe tog tržišta, no Daimler Chrysler je aktivan u drugim područjima. Glatz:= Nasuprot tome, mi radimo na prodajnim kapacitetima, kao i na području usluga (službe) za kupce, te na transportnoj logistici, kako bi mercedesovim kupcima na tom dijelu Europe pružili usluge, zamjenske dijelove i posrednike. Naš glavni zastupnik nedavno je u
DEUTSCHE WELLE - DW
16. I. 2002.
I poduzećima na jugoistoku Europe potrebni su lobistički uredi.
Prilog Daphne Antachopoulos.
'Prostor Jugoistočne Europe vrlo je bitan za automobilsku
industriju', rekao je predstavnik Daimler Chryslera u uredu za
europska pitanja Hanns Glatz, koji se nalazi pri Europskoj uniji u
Bruxellesu i dodao:
= Ovdje se radi o tržištu koje, doduše sporo raste, ali istodobno
predstavlja vrlo važno područje za automobilsku industriju. To
ovisi između ostalog i o tome da se trenutno u jugoistočnoj Europi,
ali i ubuduće pri transportu, više koriste teretna vozila nego
željeznica ili plovni putevi.
Još uvijek ne postoje investicijski projekti koji se odnose na
proizvodna postrojenja u tom području, budući da dosadašnji
kapaciteti zadovoljavaju potrebe tog tržišta, no Daimler Chrysler
je aktivan u drugim područjima. Glatz:
= Nasuprot tome, mi radimo na prodajnim kapacitetima, kao i na
području usluga (službe) za kupce, te na transportnoj logistici,
kako bi mercedesovim kupcima na tom dijelu Europe pružili usluge,
zamjenske dijelove i posrednike. Naš glavni zastupnik nedavno je u
Zagrebu otvorio jednu podružnicu i mjesno skladište dijelova koje
se bavi opskrbom tog područja, rekao je gospodin Glatz.
Njemačko-američki koncern ima vrlo perspektivne planove na novim
poslovnim područjima, međutim, gospodin Glatz istodobno savjetuje
poduzetnicima jugoistočne Europe da se što prije pozabave
političkim i gospodarskim mehanizmima bruxelleske
eurobirokracije.
Dr. Glatz je već 30. godina u lobističkom poslu. Bruxelleski ured
Daimler Chryslera pri Europskoj uniji otvoren je još 1989.godine.
Prije toga njemačka industrija nije u Europskoj uniji prepoznavala
važan politički čimbenik. Međutim, lobiranje je u Bruxellesu vrlo
često zapravo nužno za neko poduzeće. Postoji mogućnost da se
izravno utječe na donošenje pravilnika, kao i na pregovore o
međunarodnim ugovorima, kaže Glatz.
Čak i pri provedbi strategija u područjima poput zaštite okoliša
ili u pitanjima prometne politike moguće je u određenim aspektima
utjecati na donošenje odluke, koje su potom vrlo bitne za razvitak
poduzeća. Pri tom je prvenstveno potrebno prikupiti nužne
informacije o budućim političkim događajima, koji tvrtka
naposljetku analizira kako bi mogla dogovoriti odgovarajućom
strategijom.
Pregovarački partneri su pri tom uvijek institucije Europske
unije, ali i odgovarajući odbori. Pri tom se mora stupiti u kontakt
s bitnim osobama i mjestima, koji se potom naravno moraju
njegovati. Na koji način bi se poduzeća jugoistočne Europe
snalazila u ovoj mreži institucija, odbora, udruga i sl.? Hanns
Glatz drži:
= Kada se jače uključite u postojeće udruge i njihova politička
zastupništva, bilo da je riječ o zastupništvima središnjih vlada
ili samo regionalnih skupina koje se zalažu za gospodarske
interese, sasvim sigurno imate prilike ovdje nastupiti. Stoga
preporučujem da se što je prije moguće uključite u pojedine
sektorske udruge odnosno, u Europsku krovnu udrugu, kao i UNICE,
kako bi shvatili kako Bruxelles djeluje te kako bi potom mogli
provoditi i svoje interese.
Lobiranje se katkada nalazi na crti između dopuštenih pokušaja
izvršavanja utjecaja i nedopuštenih pritisaka na donositelje
odluka. Glatz drži kako je gotovo nemoguće institucije Europske
unije navesti da donesu jednostrane odluke, iako se odluke gotovo
isključivo donose jednoglasno. Naposljetku, ne mogu se baš svi
članovi obasuti poklonima, dodaje on.
Protuzakonito i neetično ponašanje nema čak ni izvan Europske unije
puno izgleda, obzirom da se od kada postoji OECD jako pazi na
pridruživanje zakonskih i tehničkih standarda. Glatz doduše drži
kako se posebice kod mladih lobista može uočiti čudnovata
tendencija prema apstrakciji i plitkoj argumentaciji. Upravo tome
će se iskusniji lobisti suprotstaviti.
(DW)