FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"DRUŠTVENA ISTRAŽIVANJA": SVEGA TREĆINA MLADIH NAJRADIJE IDE U DISKOKLUBOVE

ZAGREB, 13. siječnja (Hina) - Svega trećina mladih, kada je slobodna, najradije posjećuje diskoklubove, pokazuju rezultati istraživanja provedenog u sedam primorskih županija koje objavljuje posljednji broj časopisa "Društvena istraživanja".
ZAGREB, 13. siječnja (Hina) - Svega trećina mladih, kada je slobodna, najradije posjećuje diskoklubove, pokazuju rezultati istraživanja provedenog u sedam primorskih županija koje objavljuje posljednji broj časopisa "Društvena istraživanja".#L# Ipak, diskoteka je prostor u koji će u slobodno vrijeme mladi najradije pobjeći od svih mjesta (30 posto), zatim slijede kafići (18,9), kino (15,6) te sportska igrališta (11,4), a odlazak u kazalište ili boravak u prirodi i na sličnim mjestima nezanimljiva su mjesta za ispitanike. "U potrazi za dobrom zabavom: istraživanje noćnoga života mladih u diskoklubovima na području primorskih županija", naslov je znanstvene studije Anči Leburić sa zadarskog Filozofskog fakulteta i Renate Relje s Instituta društvenih znanosti "Ivo Pilar" - Centar Split. Autorice ističu da su nastojale shvatiti ulogu i mjesto diskoklubova u životu mladih, pretpostavljajući da je riječ o "jednom od najvitalnijih oblika njihove noćne zabave". Kombiniranom metodom ankete i intervjua, u razdoblju od 19. prosinca 1997. do 17. siječnja 1998. ispitano je 1.502 ispitanika između 15 i 39 godina starosti na ulazu ili izlazu iz 51-og diskokluba, koji se nalaze u 32 naselja. Istraživanje je utvrdilo kako tip redovitog posjetitelja diskoteka u primorskim županijama nije tinejdžer, te da ispitanici nisu jedinstveni u navođenju razloga zbog kojih posjećuju "diskače". Najviše njih (22,2 posto) reklo je da ih posjećuje zbog pražnjenja nagomilane energije, zatim jer im se tamo pruža bezbroj mogućnosti upoznavanja novih ljudi (11,5), jer je to javno mjesto na kojem se pleše (10,9), jer je to idealno mjesto za uživanje u glazbi (9,3), jer je to idealno mjesto za "uloviti" curu ili dečka (7,8) itd. Talijanski istraživači slično zaključuju da su tri najvažnija motiva za posjećivanje diskoklubova ljubav prema glazbi i plesu, mogućnost novih poznanstava te mogućnost izbora prijatelja. Za razliku od Hrvatske, disko-zabava kao zanimljiv sociološki fenomen u Italiji je prepoznata na vrijeme, napominju autorice. Talijanski moderni diskoklubovi mogu tjedno primiti od tri do pet milijuna posjetitelja, a postoji oko 6.000 lokala tipa disko ili noćnog kluba koji zapošljavaju oko 90.000 osoba. Europa je, kako napominju Leburić i Relja, početkom 90-tih već otkrila goleme gospodarske prednosti i konkretnu pozamašnu profitabilnost koja se crpi iz disko-fenomena. Uostalom, niz empirijskih istraživanja u Italiji i Francuskoj neizravno ukazuju na važne gospodarske efekte disko-tržišta koja se u razvijenim europskim zemljama uglavnom smještaju u najpoznatijim turističkim područjima. Trećina hrvatskih ispitanika (34,2 posto) drži kako bi diskoklubove trebalo graditi izvan gradova i urbanih središta, dok je drugoj trećini (34,5) svejedno gdje se oni nalaze. Preostali (27,2) žele vidjeti svoj "diskač" u središtu grada. Rangirajući ključne probleme diskoklubova, ispitanici su na prvo mjesto (63,2 posto) izdvojili prometne nezgode koje se javljaju nakon izlaska iz diska, zatim problem dilanja droge (53 posto), ali i drogiranje unutar diskoklubova (51,7) posto. Autorice smatraju da bi pokušaji zatvaranja ili prenamjene diskoklubova predstavljali "neznanje i nesnalaženje odraslih u svijetu mladih". Ističu da su primjerene i učinkovite društvene akcije one koje će voditi prema osiguravanju diskoteka kao sigurnih mjesta zabave mladih. Vittorino Andreoli, koji se u Italiji bavio disko-fenomenom, napisao je: "Kako bi se valjano shvatio problem diskoteka, promislimo - što bi bilo da ne postoje?". (Hina) mc md

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙