FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NOVE TROŠARINE POJEFTINJUJU NOVE, A POSKUPLJUJU RABLJENE AUTOMOBILE

ZAGREB, 1. siječnja (Hina) - Jeftiniji novi automobili, barem oni niže klase, uvezeni iz zemalja EU, a skuplji auti iz Japana, Koreje ili drugih zemalja izvan EU, kao i skuplji rabljeni automobili bez obzira od kuda se uvoze, procjene su automobilskih stručnjaka s kojima se ulazi u 2002.
ZAGREB, 1. siječnja (Hina) - Jeftiniji novi automobili, barem oni niže klase, uvezeni iz zemalja EU, a skuplji auti iz Japana, Koreje ili drugih zemalja izvan EU, kao i skuplji rabljeni automobili bez obzira od kuda se uvoze, procjene su automobilskih stručnjaka s kojima se ulazi u 2002.#L# Danas, naime, počinje primjena novih trošarina na uvoz automobila, koje su nakon "prašine" koja se digla prvim najavama o znatnijem povećanju ipak povećane znatno blaže nego što je Vlada prvotno predlagala. Stupanjem na snagu izmjena Zakona o posebnom porezu na uvoz automobila, od danas se na aute vrijednosti do 50.000 kuna plaća trošarina od 10 posto, a na sve iznad te vrijednosti progresivno rastu. Na automobile vrijednosti veće od 50.000 kuna plaćat će se, naime, trošarina u određenom fisknom iznosu (od 5.000 za aute vrijednosti od 50.000 do 100.000 kuna pa sve do 87.000 kuna za aute čija je vrijednost iznad 350.000 kuna) i određeni iznos u postotku (od 15 posto za iznose veće od 50.000 kuna u skupini automobila vrijednih do 100.000 kuna, odnosno 45 posto na iznos viši od 350.000 kuna u kategoriji najluksuznijih automobila). No, kako se za uvoz novih automobila iz zemalja EU u potpunosti ukida carina, to znači da bi oni ipak mogli pojeftiniti (osjetnije oni vrijednosti do 70.000 kuna). Za automobile koji se uvoze iz drugih zemalja, npr. Japana, Koreje carina se smanjuje na 8,7 posto ili 8,6 posto, ali bi uz nove, veće trošarine nego do sada ti automobili ipak mogli poskupiti. Veći izdaci očekuju one koji će u ovoj godini uvoziti rabljene automobile. Za te se aute iz zemalja EU carina smanjuje sa 12 posto na 7,2 posto, dok za automobile iz zemalja izvan EU ostaje 12 posto, ali im se trošarina povećava za 50 posto u odnosu na nove, a u slučaju da im je motor s više od 1600 prostornih centimetara povećanje je 100 posto. Konkretno, npr. rabljeni automobil koji se kupuje za 30.000 kuna (ili oko 8.000 maraka, odnosno 4.000 eura) na kraju bi, nakon što se plati carina, PDV, trošarina, koštao do registracije više od 45.000 kuna (još prošle godine to je bilo nešto više od 44.000 kuna). Hoće li se s novim trošarinama ostvariti i željeni cilj obnove voznog parka tek će se vidjeti. Naime, odustajanje od prvotnog prijedloga znatno većih trošarina za uvoz novih automobila Vlada je obrazložila i željom da potakne obnovu voznog parka. Jer, više od polovice automobila u Hrvatskoj (točnije 55 posto) starije je od 10 godina, više od petine je starosti od pet do 10 godina, oko 18 posto staro ih je od dvije do pet, a tek nešto manje od pet posto manje od godinu dana. I podatci o uvozu govore da je gotovo svaki drugi automobil koji se uvozi rabljeni. Tako je 2000. uvezeno ukupno 62.000 automobila, od čega 30.500 rabljenih, dok je ove godine, bar u prvih devet mjeseci, broj uvezenih rabljenih automobila veći od polovice - od ukupno oko 57.000 uvezenih auta čak je njih 30.800 rabljenih. (Hina) bn ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙