FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RAČAN ZADOVOLJAN OSTVARENIM U PROGRAMU IZGRADNJE AUTOCESTA

ZAGREB, 16. prosinca 2003. (Hina) - Premijer Ivica Račan izrazio je danas zadovoljstvo ostvarenim u četvorogodišnjem Vladinom programu izgradnje autocesta, ocjenivši ujedno da bi vraćanje financiranja autocesta u proračun ili promjena modela zaustavilo gradnju autocesta i stanje vratilo unazad.
ljstvo-Promet ZAGREB, 16. prosinca 2003. (Hina) - Premijer Ivica Račan izrazio je danas zadovoljstvo ostvarenim u četvorogodišnjem Vladinom programu izgradnje autocesta, ocjenivši ujedno da bi vraćanje financiranja autocesta u proračun ili promjena modela zaustavilo gradnju autocesta i stanje vratilo unazad. #L# Račan je to kazao na posljednjoj sjednici u sadašnjem sastavu Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autoceste Zagreb-Split. Odgovarajući na pitanje o nekim najavama iz HDZ-a da će vratiti finaciranje autocesta u proračun, Račan je kazao da je to shvatio u smislu jačeg nadzora, a ne vraćanja u proračun. Smatra da bi vraćanjem nastali problemi jer investicije u infrastrukturu trebaju dugoročno planiranje, dok se proračun ne može planirati na razdoblje duže od jedne godine, a i ostavlja se slobodan mali prostor u proračunu za investicije. Danas smo htjeli prikazati novi pristup građenju cesta i infrastrukture u Hrvatskoj koji smo uveli i trenutno stanje ambicioznog programa gradnje autocesta, a koji podrazumijeva standard za koji vjerujem da neće biti napušten u narednom razdoblju, rekao je Račan, ustvrđujući da bi njegovo napuštanje bilo korak unazad. Osnivanjem povjerenstva osigurali smo da jedan važan program bude realiziran efikasno i u skladu s planovima, kazao je Račan, dodajući da je izgradnja cesta i autocesta bila obavljena pošteno i transparentno u skladu sa europskim standardima, te da je prekinuta praksa sklapanja poslova pogodbom i 'ispod stola'. Izgradnja autocesta potakla je druge ljude da je iskoriste za razvojne projekte i programe koji su stvorili nova radna mjesta i podigli standard i kvalitetu života ljudi u krajevima kroz koje prolaze, kazao je Račan. Predsjednik uprave Hrvatskih autocesta Stanko Kovač ukratko je iznio razloge zašto se krenulo s novim programom gradnje autocesta, koji je doživio tri dopune, kazavši da je od 1970. do 2000. izgrađeno samo 470 kilometara autocesta ili oko 15 kilometara godišnje, a da od 1995. do 2000. hrvatska Vlada nije donijela četvorogodišnji program građenja cesta, iako je to zakonom bilo propisano. Novi pristup građenju autocesta omogućio je dugoročno investicijsko planiranje građenja i održavanja javnih cesta, samostalno financiranje iz cestarina i naknada na naftne derivate, te realno formiranje srednjoročnih četvorogodišnjih vladinih programa građenja i održavanja cesta. Ove je godine napravljeno oko 150 kilometara autocesta, a u idućoj će biti izgrađeno više od 200 kilometara, kazano je. Trećom konačnom izmjenom i dopunom, usvojenom u rujnu 2003., odlučeno je da će se na građenje, sanaciju i održavanje autocesta u razdoblju od 2001. do 2005. ukupno uložiti 19,4 milijarde kuna od čega 1,1 milijarda za sanaciju, a 1,2 milijarde kuna za održavanje i upravljanje autocestama. Kovač je kazao da su u ovoj godini ostvarili radove na autocestama vrijedne 6,1 milijarde kuna, a da im u idućoj i 2005. godini ostaje ostvariti radove vrijedne 5,4 milijarde kuna. Također je ugovorena sanacija 184 kilometra autocesta, i ti su radovi, ukupno vrijedni 68 milijuna eura, u tijeku, dodao je Kovač. Na kraju 2003. HAC je povukao kredita u vrijednosti 809 milijuna eura, dok im je iza 2003. ostalo raspoloživo još 851 milijun eura kreditnih zaduženja za finaciranje programa građenja autocesta. Ukupno suma kredita HAC-a za autoceste iznosi više od 1,6 milijardi eura. Nakon 30. lipnja 2005. HAC ostaje još za izgraditi 453 kilometara autocesta. Direktor tvrtke Hrvatske ceste Vladimir Bizjak kazao je da su obnovili oko tisuću kilometara, izgradili 250 kilometara državnih cesta, te sufinancirali sa 800 milijuna kuna županijske ceste. Bizjak je rekao da su od 6,2 milijarde teškog programa, samo 10 posto kreditna sredstva, a da su u 2003. izvršili 22 posto više od planiranog, a isti je postotak prebačaja i na održavanju javnih cesta. Ocijenio je da je 25 posto javnih cesta u dobrom, 45 posto u lošem, dok je ostatak u prolaznom stanju. (Hina) nz ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙