FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POSTAJU LI MUŠKARCI NERAZUMNI KAD UGLEDAJU LIJEPO LICE?

CA-ZNANOST-PSIHOLOGIJA-Znanost/tehnologija POSTAJU LI MUŠKARCI NERAZUMNI KAD UGLEDAJU LIJEPO LICE? HAMILTON (Kanada), 14. prosinca (Hina) - Kanadski su psiholozi dokazali ono u što su žene odavno sumnjale: čim ugledaju lijepo žensko lice, muškarci postaju nerazumni i riskirali bi cijelo kraljevstvo.
HAMILTON (Kanada), 14. prosinca (Hina) - Kanadski su psiholozi dokazali ono u što su žene odavno sumnjale: čim ugledaju lijepo žensko lice, muškarci postaju nerazumni i riskirali bi cijelo kraljevstvo. #L# Biolozi su odavno dokazali da životinje više vole odmah dobiti manju nagradu nego pričekati veću. Takvo ponašanje primijećeno je i kod ljudi. Primjerice, odmah uručen novac katkada "vrijedi više" od iste svote uručene kasnije. Većina će ipak pričekati veću svotu, što znanstvenici nazivaju "razumnom računicom". No neki, poput ovisnika, ipak imaju "nerazumnu računicu": oni će radije odmah uzeti manju količinu droge, nego veću količinu, ali u kasnijem vremenskom roku. Psihologe Margo Wilson i Martina Dalea sa Sveučilišta McMaster u kanadskom Hamiltonu zanimalo je kada se kod ljudi javlja nerazumna računica i je li ona povezana sa spolnošću. Wilson i Dale pokazali su studentima i studenticama Sveučilišta McMaster fotografije osoba suprotnog spola. Zatim su im ponudili novčanu nagradu: mogli su prihvatiti nagradu od 15 do 35 dolara odmah ili iznos od 50 do 75 dolara u neutvrđenom roku. Kada su im pokazane fotografije žena prosječna izgleda, studenti su izabrali veću nagradu u dužem roku, što je racionalna odluka. No, kada su im pokazali fotografije vrlo lijepih žena, nisu razmišljali o budućnosti, nego su izabrali manji iznos koji mogu dobiti odmah i tako donijeli iracionalnu odluku. Studentice su, za razliku od studenata, uvijek, bez obzira na privlačnost muškarca na slici, donosile racionalne odluke. Iako nisu potpuno rasvijetlili psihološke mehanizme koji su utjecali na iracionalne odluke studenata, znanstvenici pretpostavljaju da su možda željeli nagradu odmah kako bi impresionirali i privukli ženu. Ta im je karakteristika možda donosila prednost u evoluciji: muškarci koji mogu ponuditi više, možda će lakše osvojiti ženu. Rezultati istraživanja potvrđuju tvrdnju da reklame u kojima se pojavljuju lijepe žene navode muškarce na trošenje većih iznosa, dodala je Margo Wilson, "ali ljudi koji se bave marketingom već to znaju". (Hina) mh dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙