CA-ZNANOST-PSIHOLOGIJA-Znanost/tehnologija POSTAJU LI MUŠKARCI NERAZUMNI KAD UGLEDAJU LIJEPO LICE? HAMILTON (Kanada), 14. prosinca (Hina) - Kanadski su psiholozi dokazali ono u što su žene odavno sumnjale: čim ugledaju lijepo žensko
lice, muškarci postaju nerazumni i riskirali bi cijelo kraljevstvo.
HAMILTON (Kanada), 14. prosinca (Hina) - Kanadski su psiholozi
dokazali ono u što su žene odavno sumnjale: čim ugledaju lijepo
žensko lice, muškarci postaju nerazumni i riskirali bi cijelo
kraljevstvo. #L#
Biolozi su odavno dokazali da životinje više vole odmah dobiti
manju nagradu nego pričekati veću. Takvo ponašanje primijećeno je i
kod ljudi.
Primjerice, odmah uručen novac katkada "vrijedi više" od iste svote
uručene kasnije. Većina će ipak pričekati veću svotu, što
znanstvenici nazivaju "razumnom računicom".
No neki, poput ovisnika, ipak imaju "nerazumnu računicu": oni će
radije odmah uzeti manju količinu droge, nego veću količinu, ali u
kasnijem vremenskom roku.
Psihologe Margo Wilson i Martina Dalea sa Sveučilišta McMaster u
kanadskom Hamiltonu zanimalo je kada se kod ljudi javlja nerazumna
računica i je li ona povezana sa spolnošću.
Wilson i Dale pokazali su studentima i studenticama Sveučilišta
McMaster fotografije osoba suprotnog spola. Zatim su im ponudili
novčanu nagradu: mogli su prihvatiti nagradu od 15 do 35 dolara
odmah ili iznos od 50 do 75 dolara u neutvrđenom roku.
Kada su im pokazane fotografije žena prosječna izgleda, studenti su
izabrali veću nagradu u dužem roku, što je racionalna odluka. No,
kada su im pokazali fotografije vrlo lijepih žena, nisu razmišljali
o budućnosti, nego su izabrali manji iznos koji mogu dobiti odmah i
tako donijeli iracionalnu odluku.
Studentice su, za razliku od studenata, uvijek, bez obzira na
privlačnost muškarca na slici, donosile racionalne odluke.
Iako nisu potpuno rasvijetlili psihološke mehanizme koji su
utjecali na iracionalne odluke studenata, znanstvenici
pretpostavljaju da su možda željeli nagradu odmah kako bi
impresionirali i privukli ženu. Ta im je karakteristika možda
donosila prednost u evoluciji: muškarci koji mogu ponuditi više,
možda će lakše osvojiti ženu.
Rezultati istraživanja potvrđuju tvrdnju da reklame u kojima se
pojavljuju lijepe žene navode muškarce na trošenje većih iznosa,
dodala je Margo Wilson, "ali ljudi koji se bave marketingom već to
znaju".
(Hina) mh dgk