ZAGREB,2. prosinca(Hina) - Slovenci nemaju dovoljno visok stupanj izobrazbe i ne izdvajaju za obrazovanje kao razvijene europske države iako će se razvoj u budućnosti temeljiti upravo na znanju, tvrdi za "Delo" predsjednik Slovenske
akademije znanosti i umjetnosti Boštjan Žekš.
Makrogospodarstvo-Izobrazba-Sveučilište-Politika
ZAGREB,2. prosinca(Hina) - Slovenci nemaju dovoljno visok stupanj
izobrazbe i ne izdvajaju za obrazovanje kao razvijene europske države
iako će se razvoj u budućnosti temeljiti upravo na znanju, tvrdi za
"Delo" predsjednik Slovenske akademije znanosti i umjetnosti Boštjan
Žekš.#L#
On navodi kao uzor Irsku koja je prije 20 godina bila siromašna država
da bi uključenjem u Europsku uniju i ulaganjima u znanost i
obrazovanje postala jednom od najdinamičnijih članica s visokim
stopama ekonomskog rasta.
"Zbog svoje važne uloge visoko se školstvo u svijetu stalno reformira,
a kod nas je okoštalo, monolitno i ne doživljava promjene", upozorava
Žekš na stanje u Sloveniji i na odgovornost države za taj sektor.
Naša sveučilišta ne žele reforme i pozivaju se na svoju autonomiju,
navodi Žekš u razgovoru za "Delo", upozoravajući da je takav pristup u
svijetu izvrgnut podsmjehu. Naime, u svijetu su brojna sveučilišta
privatne ustanove koje vode menadžeri, pa moraju biti uspješna, tumači
predsjednik Slovenske akademije znanosti i umjetnosti, dodajući da se
osobno zalaže za opsežne reforme, pa i za plaćanje školarine na
fakultetima.
Visokoškolske ustanove moraju biti disperzirane i dostupne studentima
bliže mjestu stanovanja, ali ne na račun kvalitete, upozorava Žeks,
izrazivši razočaranje zbog otvaranja trećeg sveučilišta u Kopru,
prenosi "Delo".
(Hina) fl gple