ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Ured UNICEF-a za Hrvatsku predstavio je danas, na Međunarodni dan UNICEF-a, uz svoj redoviti izvještaj o stanju djece u svijetu, i rezultate akcije "Stop nasilju među djecom" koja je organizirana radi
prikupljanja novca za edukativne programe protiv nasilja među učenicima u 100 hrvatskih škola.
ZAGREB, 11. prosinca (Hina) - Ured UNICEF-a za Hrvatsku predstavio
je danas, na Međunarodni dan UNICEF-a, uz svoj redoviti izvještaj o
stanju djece u svijetu, i rezultate akcije "Stop nasilju među
djecom" koja je organizirana radi prikupljanja novca za edukativne
programe protiv nasilja među učenicima u 100 hrvatskih škola.#L#
Zahvaljujući dobrotvornom koncertu UNICEF-ova ambasadora Zlatana
Stipišića Gibonnija, donacijama građana i pozivima na telefonski
broj 060 880 880 dosad je prikupljeno 350.000 kuna, no kako treba
prikupiti dva milijuna kuna akcija se nastavlja, rekla je na
konferenciji na novinare voditeljica hrvatskog ureda UNICEF-a
Tanja Radočaj.
Pozvala je škole da se i dalje javljaju za sudjelovanje u programu
prevencije nasilja među učenicima, za što je dosad interes pokazalo
60 škola.
Po podacima hrvatskog Ureda UNICEF-a, stalnom nasilju svojih
vršnjaka izloženo je 20 posto zagrebačkih učenika, a u Hrvatskoj 27
posto, dok u razvijenim zemljama to iznosi od 15 do 20 posto.
U UNICEF-ovu izvještaju Hrvatska je, prema jednom od glavnih
pokazatelja razvijenosti društva - smrtnosti djece do pete godine
života, svrstana među najrazvijenije zemlje i dijeli isto mjesto sa
SAD-om i Malezijom (8 djece na 1.000 stanovnika),
Najbolja zaštita djece bilježi se u Švedskoj, Singapuru, Danskoj,
Islandu i Norveškoj (4 djece na 1000 stanovnika), a najugroženija
su djeca u Sierra Leoneu, Nigeru, Angoli i Afganistanu, gdje na
1.000 živorođene djece petu godinu neće dočekati njih 260.
Ovogodišnji UNICEF-ov izvještaj o stanju djece u svijetu posvećen
je globalnom prioritetu - obrazovanju djevojčica, budući da im je u
brojnim zemljama još uvijek uskraćeno pravo na obrazovanje.
Također se upozorava da su u industrijaliziranim zemljama
djevojčice ravnopravno uključene u obrazovanje, no dječaci u tim
zemljama znatno ranije odustaju od školovanja od djevojčica.
(Hina) mt md