ZAGREB/LONDON, 13. studenoga (BBC/Hina) - Televizijske sapunice i drugi mediji imaju jednak utjecaj na dječje znanje o ljubavi i seksu kao i njihove majke, pokazali su rezultati istraživanja.
ZAGREB/LONDON, 13. studenoga (BBC/Hina) - Televizijske sapunice i
drugi mediji imaju jednak utjecaj na dječje znanje o ljubavi i seksu
kao i njihove majke, pokazali su rezultati istraživanja.#L#
U istraživanju je 66 posto djece izjavilo da smatra medije poput
televizijskih sapunica i tinejdžerskih časopisa jednako korisnima
kao i svoje majke, prenosi BBC News.
Istraživanje su organizirale skupine poput BBC-ja i Broadcasting
Standards Commission (BSC).
Istraživanje je obuhvatilo tinejdžere u dobi između 10 i 14
godina.
Zaključak je istraživanja da su mediji "manje neugodan način učenja
o vezama", razumljiviji su i informativniji.
"Ovo istraživanje pokazuje da su djeca iskusni i pismeni potrošači
sposobni interpretirati i donositi sudove o seksualnom sadržaju u
medijima", kazala je direktorica BSC-eve istraživačke ekipe Andrea
Millwood Hargrave.
"Oni nisu prazan papir na kojem se mogu tiskati poruke - bile one
moralne ili neodgovorne", kazala je.
"Djeca su vrlo pismena, svjesna televizijskog produkcijskog
procesa i ne vjeruju nužno svemu što vide u medijima", ističe se u
zaključcima istraživanja.
Izvješće o istraživanju navodi kako su sapunice vrlo djelotvorne
kad ne sole pamet nego iznose priče koje ohrabruju gledatelje da
"sami donose zaključke".
Istraživanje je došlo i do zaključka da su djeca svjesna "miješanih
poruka" u medijskom pokrivanju seksa i veza te da se njihova
sposobnost da ih tumače razvija s dobi.
Unatoč tome što je 89 posto djece izjavilo da ima televizor u sobi,
68 posto njih reklo je da televiziju gleda u sobi s ostalim
članovima obitelji, dodaje se u izvješću o rezultatima
istraživanja.
Istraživanje je utvrdilo i da većina djece zna što znači
preporučena dob gledatelja i termin emitiranja neke emisije.
Roditelji bi, pokazalo je istraživanje, radije "pregovarali" o
tome što njihova djeca smiju gledati nego da im to zabrane.
Istraživanje je pokazalo i da se za bolje informiranje djeca
koriste drugim izvorima poput radija, letaka i postera.
(Hina) bis vm