ZAGREB, 10. prosinca 2003. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u prvih devet mjeseci ostvarile su gubitak od 75 milijuna kuna, dok je u cijeloj prošloj godini gubitak iznosio 227 milijuna kuna, a procjenjuje se da će konačni gubitak u
ovoj godini biti upola manji od lanjskog, rekao je predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić.
Promet
ZAGREB, 10. prosinca 2003. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u prvih
devet mjeseci ostvarile su gubitak od 75 milijuna kuna, dok je u
cijeloj prošloj godini gubitak iznosio 227 milijuna kuna, a
procjenjuje se da će konačni gubitak u ovoj godini biti upola manji od
lanjskog, rekao je predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić.#L#
Hrvatske željeznice na današnjoj su konferenciji za novinare
predstavile poslovne rezultate, novi vozni red koji na snagu stupa u
nedjelju, 14. prosinca, a predstavili su i novi sustav on-line nadzora
prodaje karate zvan ticketing u čiju nabavke opreme je HŽ uložio 11
milijuna kuna.
Predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić ocijenio je 2003. uspješnom
poslovnom godinom, jer su prošli mjesec dostigli ukupni prošlogodišnji
učinak u teretnom prijevozu, a u ovom mjesecu očekuju da će biti veći
za 15 posto u neto tonskim kilometrima.
U 2003. prijevoz tereta na HŽ-u bit će 15 posto veći nego lani, no u
prijevozu putnika nije ostvaren značajan rast zbog učestalih
zatvaranja pruga radi remonta, rekao je Drempetić. HŽ je ipak u
prijevozu putnika uspio ostvariti devet posto veće prihode, a u 2003.
od prijevoza tereta i putnika očekuje prihod od 851,2 milijuna kuna,
što je sedam posto više nego lani.
U idućoj godini Drempetić očekuje da će prijevoz tereta rasti
najmanje pet posto, prijevoz putnika za 3,5 posto, a ukupni prihodi za
devet posto, pri čemu ne bi trebali značajnije povećavati troškove.
U ovoj je godini uloženo gotovo dvije milijarde kuna u kapitalni
remonta 140 kilometara pruga i nabavku novih nagibnih vlakova, u
rekonstrukciju 14 putničkih vagona, od 50, koliko će ih biti
rekonstruirano do kraja ove godine, izgradnju novih informacijskih
sustava i obnovu više velikih i niza manjih kolodvorskih zgrada.
Drempetić procjenjuje da će HŽ 2005. biti poduzeće koje će
ostvarivati prihode koji će pokrivati vlastite troškove i uspješno
konkurirati stranim državnim i privatnim operaterima, kada se u toj
godini liberalizira domaće tržište željezničkih usluga.
Napomenuo je da sredstva uložena u modernizaciju neće povećati
cijenu usluga HŽ-a, jer cijenu karte diktira tržište.
U novom voznom redu, koji će vrijediti do 11. prosinca 2004., HŽ
uvodi 11 vlakova više u prigradskom prometu između Savskog Marofa i
Dugog Sela, novi međunarodni vlak između Zagreba i Beča, kao i više
drugih vlakova s ciljem bolje povezanosti HŽ-a sa susjednim
željeznicama. Planira se uvesti 20 posto veći broj teretnih vlakova,
jer HŽ očekuje povećanje prijevoza tereta.
Vlak Marijan koji prometuje između Zagreba i Splita, mijenja rang u
brzi vlak, jer zbog remonta na toj pruzi nije moguće pružiti
kvalitetnu uslugu na razini ranga IC-vlaka, koji je ranije imao.
Novi sustav on-line nadzora prodaje karata temelji se na
Microsoftovoj tehologiji i uslugama HT-a, omogućuje da nadležne osobe
u svakom trenutku vide gdje je i kada i kome koja karta prodana, a
dosad je postavljen na 135 putničkih blagajni na 120 kolodvora diljem
zemlje. Cijeli projekt završen je u nepuna 22 mjeseca vlastitim
snagama HŽ-a, a jedini trošak je bila nabava opreme.
HŽ planira nabaviti u 2004. godini 800 mobilnih terminala za
blagajnike i revizore, a do lipnja 2004. planiraju uvesti sustav za
prodaju karata putem Interneta i mobilnih telefona (SMS). Sve to im
omogućava i uvođenje sustava za prodaju međunarodnih karata, kao i
rezervacijskog sustava u unutarnjem i međunarodnom prometu putem
Interneta.
(Hina) nz ds