ZAGREB, 5. studenoga (Hina) - Da se ekološka poljoprivreda u Hrvatskoj sve intenzivnije razvija svjedoči podatak kako je prije dvije godine pod ekološkom proizvodnjom bilo tek dva hektara, dok je sada ta površina povećana na 3.500
hektara.
ZAGREB, 5. studenoga (Hina) - Da se ekološka poljoprivreda u
Hrvatskoj sve intenzivnije razvija svjedoči podatak kako je prije
dvije godine pod ekološkom proizvodnjom bilo tek dva hektara, dok
je sada ta površina povećana na 3.500 hektara.#L#
Tome je pridonijelo i uvođenje poticaja za ekološku proizvodnju,
koji za biljnu proizvodnju iznose 3.000 kuna po hektaru, dok su u
stočarskom dijelu ti poticaji veći 30 posto.
Istaknula je to načelnica Odjela za ekološku poljoprivredu i
suradnju s proizvođačima i udrugama Ministarstva poljoprivrede i
šumarstva Željka Gudelj Velaga na današnjem okruglom stolu o
ekološkoj poljoprivredi.
Ocijenila je kako velike šanse postoje u razvoju stočarske eko
proizvodnje, primjerice uzgoju koza i ovaca, a istaknula je i
značaj uloge marketinga u razvoju ekološke poljoprivrede. Jer,
marketing eko-ruralnog područja nije samo prodaja određenog
proizvoda potrošaču i prostora turistima, već je to prije svega
upravljanjem prostorom, odnosno aktivnostima koje će pomoći u
razvoju tog prostora kao i očuvanju njegovih izvornih i ekoloških
vrijednosti.
Prema riječima Gudelj Velage, udruge za ekološku poljoprivredu
trebale bi biti nosioci tog razvitka.
U Hrvatskoj djeluje 15-ak specijaliziranih udruga za ekološku
poljoprivredu koje su svojom edukativnom i savjetodavnom ulogom
kotač razvitka te proizvodnje.
Na skupu je istaknuto kako je veliki problem u ovakvoj vrsti
proizvodnje što se njome teško mogu baviti danas pretežito staračka
obiteljska gospodarstva, budući se radi o proizvodnji koja se
odvija na drugačiji način nego što je to u tradicionalnoj
proizvodnji. Stoga je potrebna stalna edukacija, kako proizvođača,
tako i potrošača, ali i voditelja marketinga za ekološku
poljoprivredu.
(Hina) tp ds