ZAGREB, 23. rujna (Hina) - Političke stranke već pregovaraju s tvrtkama, vlasnicima jumbo-panoa postavljenim na javnim i drugim površinama u Zagrebu, izvijestili su iz Gradskog ureda za prostorno uređenje koji propisuje načine
oglašavanja.
ZAGREB, 23. rujna (Hina) - Političke stranke već pregovaraju s
tvrtkama, vlasnicima jumbo-panoa postavljenim na javnim i drugim
površinama u Zagrebu, izvijestili su iz Gradskog ureda za prostorno
uređenje koji propisuje načine oglašavanja. #L#
Sezonu predizborne promidžbe u Zagrebu su svojim plakatima
otvorile "Libra" (G.Granić i J. Radoš) i Liberalna stranka (100
posto liberalno).
Po podacima jedne tvrtke koja se bavi oglašavanjem ("Metropolis
media d.d.) cijene oglašavanja, ovisno o kvaliteti oglasne ploče
(veličina, osvjetljenje i sl.) i dužini reklamiranja su od 105 do
1.840 eura. Te cijene su iste za političke stranke kao i za sve druge
korisnike.
U Zagrebu je na prošlim lokalnim izborima 2001. Gradsko
poglavarstvo svim strankama omogućilo jednake uvjete promidžbe i
predstavljanja, podsjetio je pročelnik Gradskog ureda za prostorno
uređenje Davor Jelavić.
Uz odobrenje tog Ureda, privremeno su se mogli postavljati jumbo-
plakati, zatim manji samostojeći panoi i panoi oko stupova javne
rasvjete i stabala tzv. sandwich panoi. Stranke su s vlasnicima
panoa mogle ugovoriti i zakup površine na već postavljenim jumbo-
panoima, osvijetljenim vitrinama (city light) te reklamnim panoima
i oglasnim stupovima za male plakate.
Jelavić napominje da je izričito zabranjeno lijepljenje plakata na
fasade objekata, ograde, nadstrešnice i stupove javne rasvjete,
zakucavanje plakata na stabla i postavljanje panoa bez odobrenja
Odjela za komunalne poslove.
Svi uvjeti i način isticanja plakata te nadzor i kaznene sankcije s
tim u vezi propisane su Odlukom o komunalnom redu. Po toj odluci,
kazna koju komunalni redar može izreći i naplatiti na mjestu
prekršaja je 100 kuna, a u prekršajnom postupku od 500 do 2.000 kuna
za pravnu osobu, odnosno od 200 do 500 kuna za odgovornu osobu u
pravnoj osobi i građaninu koji učini prekršaj. Komunalno redarstvo
nalaže oglašivaču-prekršitelju da sam ukloni neprimjereno
istaknute plakate. Ako to ne učini u roku ili ne učini u potpunosti,
plakati se tada uklanjaju putem uslužne tvrtke, na trošak
oglašivača, s tim da je cijena uklanjanja 10,60 kuna po plakatu.
S obzirom na iskustvo iz dosadašnjih izbornih kampanja nadležni
procjenjuju da se u slijedeća dva mjeseca, do parlamentarnih izbora
23. studenoga, u Zagrebu i drugim gradovima i mjestima širom
Hrvatske može očekivati "poplava" plakata s kojih će se smješkati
hrvatski političari.
(Hina) bdj sšh