FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PO ZAKONU O ZAŠTITI POTROŠAČA TVRTKE SU DUŽNE SAME OSNIVATI POVJERENSTVA

ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Prema Zakonu o zaštiti potrošača tvrtke koje pružaju javnu uslugu dužne su same osnovati drugostupanjska povjerenstva za pritužbe građana u koja moraju uključiti i predstavnike udruga za zaštitu potrošača, objašnjavaju u Ministarstvu gospodarstva.
ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Prema Zakonu o zaštiti potrošača tvrtke koje pružaju javnu uslugu dužne su same osnovati drugostupanjska povjerenstva za pritužbe građana u koja moraju uključiti i predstavnike udruga za zaštitu potrošača, objašnjavaju u Ministarstvu gospodarstva. #L# Lokalna samouprava dužna je pak osnovati savjetodavna tijela, u koja također mora uključiti predstavnike potrošačkih udruga. Bez mišljenja tog tijela ne može se donijeta nikakva odluka o cijenama usluga. Ministarstvo gospodarstva navodi da u Hrvatskoj postoje dvije aktivne udruge za zaštitu potrošača - "Hrvatska udruga za zaštitu potrošača" i Društvo za zaštitu potrošača "Potrošač", koje svoje članove imaju u raznim mjestima, pa bi tvrtke i lokalna samouprava od tih udruga trebale zatražiti da imenuju svoje članove u ta njihova tijela. Nakon što je Zakon o zaštiti potrošača stupio na snagu, (8. rujna) predsjednice udruga za zaštitu potrošača ("Potrošač" i "Hrvatsko društvo za zaštitu potrošača") Jadranka Kolarević i Vesna Brčić- Stipčević upozorile su da niti jedno javno poduzeće još nije osnovalo povjerenstva u koja trebaju ući i predstavnici potrošačkih udruga, iako ih na to obvezuje novi Zakon. Također su navele da lokalna samouprava nije osnovala savjetodavna tijela (u koja ulaze i predstavnici udruga), a bez kojih nije moguće donijeti odluku o poskupljenju, primjerice plina ili ZET-a. Na te su tvrdnje reagirali iz Hrvatskog telekoma (HT), navodeći da je HT osnovao povjerenstvo i od Ministarstva gospodarstva zatražio naputak o proceduri kojom će se u to povjerenstvo uključiti i predstavnici udruga za zaštitu potrošača. Glasnogovornica Ministarstva gospodarstva Sanja Bach Hini je danas izjavila da prema Zakonu o zaštiti potrošača Ministarstvo nema nikakvu obvezu donošenja naputka o proceduri kojom bi se u povjerenstvo za pritužbe građana uključivali i predstavnici potrošačkih udruga. Tvrtke su, prema zakonu, obvezne same osnivati povjerenstva, odnosno kontaktirati s potrošačkim udrugama, naglasila je Bach. Članak 111. Zakona o zaštiti potrošača navodi da će se novčanom kaznom u iznosu od 10 tisuća do 50 tisuća kuna kazniti pravna osoba - trgovac koji pruža javnu uslugu, a ne osnuje povjerenstvo za reklamacije potrošača (članak 22. stavak 5.), navela je Bach. (Hina) bma sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙