ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Prema Zakonu o zaštiti potrošača tvrtke koje pružaju javnu uslugu dužne su same osnovati drugostupanjska povjerenstva za pritužbe građana u koja moraju uključiti i predstavnike udruga za zaštitu potrošača,
objašnjavaju u Ministarstvu gospodarstva.
ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Prema Zakonu o zaštiti potrošača tvrtke
koje pružaju javnu uslugu dužne su same osnovati drugostupanjska
povjerenstva za pritužbe građana u koja moraju uključiti i
predstavnike udruga za zaštitu potrošača, objašnjavaju u
Ministarstvu gospodarstva. #L#
Lokalna samouprava dužna je pak osnovati savjetodavna tijela, u
koja također mora uključiti predstavnike potrošačkih udruga.
Bez mišljenja tog tijela ne može se donijeta nikakva odluka o
cijenama usluga.
Ministarstvo gospodarstva navodi da u Hrvatskoj postoje dvije
aktivne udruge za zaštitu potrošača - "Hrvatska udruga za zaštitu
potrošača" i Društvo za zaštitu potrošača "Potrošač", koje svoje
članove imaju u raznim mjestima, pa bi tvrtke i lokalna samouprava
od tih udruga trebale zatražiti da imenuju svoje članove u ta
njihova tijela.
Nakon što je Zakon o zaštiti potrošača stupio na snagu, (8. rujna)
predsjednice udruga za zaštitu potrošača ("Potrošač" i "Hrvatsko
društvo za zaštitu potrošača") Jadranka Kolarević i Vesna Brčić-
Stipčević upozorile su da niti jedno javno poduzeće još nije
osnovalo povjerenstva u koja trebaju ući i predstavnici
potrošačkih udruga, iako ih na to obvezuje novi Zakon.
Također su navele da lokalna samouprava nije osnovala savjetodavna
tijela (u koja ulaze i predstavnici udruga), a bez kojih nije moguće
donijeti odluku o poskupljenju, primjerice plina ili ZET-a.
Na te su tvrdnje reagirali iz Hrvatskog telekoma (HT), navodeći da
je HT osnovao povjerenstvo i od Ministarstva gospodarstva zatražio
naputak o proceduri kojom će se u to povjerenstvo uključiti i
predstavnici udruga za zaštitu potrošača.
Glasnogovornica Ministarstva gospodarstva Sanja Bach Hini je danas
izjavila da prema Zakonu o zaštiti potrošača Ministarstvo nema
nikakvu obvezu donošenja naputka o proceduri kojom bi se u
povjerenstvo za pritužbe građana uključivali i predstavnici
potrošačkih udruga.
Tvrtke su, prema zakonu, obvezne same osnivati povjerenstva,
odnosno kontaktirati s potrošačkim udrugama, naglasila je Bach.
Članak 111. Zakona o zaštiti potrošača navodi da će se novčanom
kaznom u iznosu od 10 tisuća do 50 tisuća kuna kazniti pravna osoba -
trgovac koji pruža javnu uslugu, a ne osnuje povjerenstvo za
reklamacije potrošača (članak 22. stavak 5.), navela je Bach.
(Hina) bma sšh