MANCHESTER, 11. rujna (Hina/Reuters) - Suprotno uobičajenu vjerovanju znanstvenika, jedan gen može biti odgovoran za veći broj poremećaja u učenju, piše u studiji objavljenoj u utorak.
MANCHESTER, 11. rujna (Hina/Reuters) - Suprotno uobičajenu
vjerovanju znanstvenika, jedan gen može biti odgovoran za veći broj
poremećaja u učenju, piše u studiji objavljenoj u utorak. #L#
"Ovi novi podaci pokazuju da su geni opće prakse, a ne usko
specijalizirani, kako mnogi vjeruju", rekao je na godišnjem
sastanku Britanske udruge za napredak znanosti profesor Robert
Plomin s londonskog instituta za psihijatriju.
Plomin je rekao da se rezultati temelje na studiji 15 tisuća
britanskih blizanaca u dobi od dvije, tri, četiri i sedam godina.
"Genetski utjecaj na česte poteškoće u učenju nije specifičan za
svaki pojedini poremećaj", rekao je.
Prema njegovim riječima, studija je pokazala da su geni koji utječu
na česte poteškoće u čitanju, matematici i jeziku isti oni koje se
nađe u normalnim slučajevima.
Isto tako, jedan gen povezan s jednim poremećajem u učenju
vjerojatno će biti povezan i s ostalim poremećajima.
Plomin je rekao da se previše vremena i energije troši na izoliranje
specifičnih gena i na povezivanje gena sa specifičnim
poremećajima.
Idući korak morala bi biti identifikacija genskih skupina koje
najviše utječu na poremećaje u učenju u prvim školskim godinama.
Gotovo deset posto djece ima neki oblik poremećaja u učenju, rekao
je Plomin.
(Hina) vm dgk