SARAJEVO, 23. kolovoza (Hina) - Pismo namjere hrvatske vlade o gradnji dijela koridora V c koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu naći će se na dnevnom redu prve naredne sjednice Vijeća ministara BiH, potvrdio je ministar prometa i
komunikacija BiH Branko Dokić.
SARAJEVO, 23. kolovoza (Hina) - Pismo namjere hrvatske vlade o
gradnji dijela koridora V c koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu
naći će se na dnevnom redu prve naredne sjednice Vijeća ministara
BiH, potvrdio je ministar prometa i komunikacija BiH Branko
Dokić.#L#
U izjavi koju su u subotu objavile banjalučke "Nezavisne novine"
Dokić je kazao kako bi Vijeće ministara na narednoj sjednici
trebalo zauzeti i konačno stajalište o hrvatskom prijedlogu
istaknuvši pritom kako su sve opcije još uvijek otvorene, bez
obzira na to što se piše i govori o ulozi tvrtke "Bosmal".
Komentirajući nedavno pismo uprave "Bosmala" Vladi Federacije BiH
kojim je osporeno pravo federalnim vlastima da nastave graditi
dionicu autoceste između Sarajeva i Zenice, Dokić je sugerirao kako
su potpuno neutemeljene tvrdnje direktora ove tvrtke da nitko osim
njih, pa ni tvrtke iz Hrvatske, više nemaju šansu dobiti posao
gradnje ceste Budimpešta-Ploče.
"'Bosmalu' nitko nije obećao ništa i stvarno ne znam gdje nalaze
uporište za ovakve izjave. Ono što znam jest da ovakve izjave štete
ugledu ove firme, ali i stvaraju loš imidž BiH u očima
zainteresiranih za ulaganje u našu zemlju kroz investiranje u ovaj
autoput", kazao je Dokić.
Pismo namjere hrvatske vlade koje je u petak diplomatskim putem
uručeno predstavnicima Ministarstva vanjskih poslova BiH
najvažnija je tema kojom se u subotu bave bosanskohercegovački
mediji.
Gotovo sve novine prenijele su sadržaj pisma upućenog Vijeću
ministara BiH, a komentari se - kako je već uobičajeno kada je riječ
o ovoj temi - kreću od izrazito negativnih do umjereno pozitivnih.
Najagresivniji u difamiranju prijedloga hrvatske vlade je ponovo
"Dnevni avaz".
Taj list čitateljima u naslovu sugerira kako su iz Zagreba stigle
"tri stranice načelnog i šturog" pisma namjere. U prigodnom
komentaru ponovo su izrečene najgore pogrde na račun Hrvatske i
njena premijera. Ocjenjujući kako je riječ o pismu "zle namjere"
"Avazov" komentator spočitava Ivici Račanu kako se ponaša poput
Tuđmana pokušavajući diktirati vlastima BiH što trebaju činiti.
S ovakvim stajalištem umnogome se podudara i ono što ga je u ime
Stranke demokratske akcije (SDA) iznijela njezina potpredsjednica
Seada Palavrić.
Ona je na konferenciji za novinstvo kazala kako je Hrvatska ponuda
"mnogo manje dobra" od "Bosmalove" "čak i ukoliko se pretpostavi da
je dobronamjerna". Palavrić tvrdi kako je raspisivanje javnog
natječaja samo gubljenje vremena te da je za BiH puno bolje sklopiti
izravni sporazum s privatnom tvrtkom.
To je, primjerice, potpuno suprotno onome što zagovara
predsjedatelj Predsjedništva BiH Dragan Čović a zanimljivo je da se
i iz Banje Luke sada čuju glasne izjave u prilog raspisivanju
tendera.
Predsjednik Republike Srpske Dragan Čavić kazao je kako je jasno da
pitanje gradnje koridora V c komplicira odnose Hrvatske i BiH te da
"to ne može biti predmet odluke jednog čovjeka ili grupe njih" i da
je za njega "potpuno nelogično da se govori o koncesiji 'Bosmalu' za
cijelu trasu koridora V c". On podsjeća kako zakon jasno kaže da se
za izvođenje radova vrjednijih od 50 tisuća konvertibilnih maraka
(25 tisuća eura) mora raspisivati tender te da stoga nitko ne može
kazati kako je "Bosmal" "mlada za udaju".
Čavićeve izjave slične su onome što je nedavno kazao i srpski član
Predsjedništva BiH Borislav Paravac, koji je kazao kako će se
provjeriti stoji li uopće Malezija svojim kapitalom iza
"Bosmala".
Takvu provjeru navodno je trebao obaviti bošnjački član
Predsjedništva BiH Sulejman Tihić no on je u nekoliko naknadnih
izjava ustvrdio kako to nije točno te da mu "ne pada na pamet
provjeravati 'Bosmal'", jer je to posao drugih institucija.
Koridor V c nije jedini probem oko kojega se ne slažu najviši
bosanskohercegovački dužnosnici. Paravac je tako Tihića označio
odgovornim za to što nije prihvaćen protokol o izmjeni sporazuma o
luci Ploče. Sam Tihić naknadno je ustvrdio kako je samo želio da
izmijenjeni sporazum bude do kraja jasan s ciljem izbjegavanja
novih problema kod moguće arbitraže.
S tim se međutim ne slaže Tihićev stranački kolega i
bosanskoehrecgovački premijer Adnan Terzić. Komentirajući odluku
Predsjedništva BiH da ne prihvati tekst protokola kakav je ranije
usuglašen s hrvatskom vladom, Terzić je kazao kako mu je žao zbog
takvvog zaključka, jer je ovakav protokol predstavljao najbrži
način da BiH uđe u upravljanje lukom Ploče.
(Hina) rm br