ZAGREB, 2. kolovoza (Hina) - Obitelj i prihodi, potom zdravlje, ljubav i osjećajnost te slobodno vrijeme izgleda da su najvažnija područja života za Hrvate, važnija od uspješne poslovne karijere, a višestruko značajnija od primjerice
utjecaja na političke odnose.
ZAGREB, 2. kolovoza (Hina) - Obitelj i prihodi, potom zdravlje,
ljubav i osjećajnost te slobodno vrijeme izgleda da su najvažnija
područja života za Hrvate, važnija od uspješne poslovne karijere, a
višestruko značajnija od primjerice utjecaja na političke
odnose.#L#
Pokazali su to rezultati istraživanja koju je zagrebački Gfk Centar
za istraživanje tržišta proveo na reprezentativnom uzorku
punoljetnih osoba u travnju ove godine, prikupljajući mišljenja o
nekim osnovnim obilježjima života i rada u Hrvatskoj.
Na pitanje koja su od područja života vrlo značajna i značajna za
njihovo zadovoljstvo i blagostanje anketirani su sa čak 99 posto na
prvo mjesto po važnosti stavili obitelj, a zanimljivo je da su
toliki visok postotak dobili i prihodi.
Sa 98 posto slijedi zdravlje, a sa 95 posto visoko kotiraju ljubav i
osjećajnost te sa 92 posto slobodno vrijeme koje je tako preteklo
posao koji je po važnosti na šestom mjestu, za 89 posto ispitanika.
Vjera, odnosno religioznost, kao značajno područje života dobila
je 72 posto.
Zanimljivo je da je uspješna poslovna karijera među najvažnijim
područjima života za zadovoljstvo i blagostanje za 70 posto
anketiranih.
Kako su prihodi na samom vrhu, sa 99 posto, posredno bi se moglo
zaključiti kako dio anketiranih baš i ne stavlja u izravnu vezu
uspješnost na poslu i stjecanje prihoda. Visoko kotiranje prihoda
pak upućuje da je 'duhovna' strana života ipak čvrsto povezana s
materijalnom.
Među ponuđenim (značajnim) životnim područjima anketirani su
najmanju važnost dali utjecaju na političke odnose, tek 39 posto.
O područjima života kojima građani pridaju pažnju, govore odgovori
na pitanja o kojim područjima ispitanici redovito prate vijesti.
Na prvom su mjestu, sa 61 posto socijalne teme, a potom gospodarstvo
54 posto.
Manje od polovice, odnosno 49 posto, redovno pridaje pažnju
unutarnjoj politici.
Vijesti o sportu redovito prati 44 posto ispitanika, o kulturi njih
42 posto, a sa 40 posto zastupljena i zaštita okoliša.
Za lokalu pak politiku izgleda i nema prevelikog interesa, redovito
je prati 37 posto anketiranih, što je još uvijek više od vanjske
politike koju redovno prati tek 32 posto anketiranih.
(Hina) ds ds