ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Državni inspektorat ovoga će tjedna uputiti letke hotelijerima i ugostiteljima na jadranskoj obali i otocima kojima će ih preventivno savjetovati i upozoriti na dosljedno pridržavanja propisa u obavljanju
njihove djelatnosti, kako bi se što više izbjeglo sankcioniranje te zaštitili korisnici-potrošači njihovih usluga.
ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Državni inspektorat ovoga će tjedna
uputiti letke hotelijerima i ugostiteljima na jadranskoj obali i
otocima kojima će ih preventivno savjetovati i upozoriti na
dosljedno pridržavanja propisa u obavljanju njihove djelatnosti,
kako bi se što više izbjeglo sankcioniranje te zaštitili korisnici-
potrošači njihovih usluga.#L#
Tim se lecima, kako napominju iz Državnog inspektorata,
hotelijeri, ugostitelji i drugi koji se bave turističkom
djelatnošću ujedno pozivaju na suradnju sa inspektorima, koji će
pri svakom nadzoru uz zapisnik o činjenicama u objektu kojega su
obišli ostaviti i primjerak letka.
Cilj takve akcije je, uz zaštitu potrošača, i što bolje i nesmetano
odvijanje turističke sezone, posebno njenog glavnog ljetnog
dijela.
U letku kojega Državni inspektorat upućuje hotelijerima stoji da će
inspektori ove godine pojačano nadzirati hotele te posebnu pažnju
obratiti na, kako piše, raširenu pojavu da se pri dolasku u hotel
gostima na recepciji nude razni izleti, bez posredovanja putničkih
agencija ili drugih registriranih posrednika.
Pojačano će se nadzirati i stanje prostora, opreme i uređaja u
hotelima, posebno u kuhinjama, ostavama i sanitarnim prostorijama,
kako bi se izbjegle pojave salmonele i drugih zaraznih bolesti.
Iz istog će se razloga, piše u letku, više pozornosti obraćati i na
higijensko-sanitarne uvjete zaposlenog osoblja, a u čemu će uz
Državni inspektorat sudjelovati i službenici Sanitarne
inspekcije.
U slučaju utvrđivanja nepravilnosti pri organiziranju izleta kao i
nepridržavanja minimalnih uvjeta higijene Državni inspektorat će u
skladu sa postojećim propisima poduzimati upravne i kaznene mjere
protiv pravnih i odgovornih osoba.
Sličnog je sadržaja i letak namijenjen ugostiteljima u kojem se
vlasnike i zaposlene u objektima posebno upozorava na zakonske
odredbe (iz Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti) pri održavanju i
opremljenosti zahoda i predprostora zahoda za goste. Te
prostorije, kao i cijeli objekt, prije svega, stoji u letku, moraju
biti čiste i u funkciji, i to tijekom cijelog radnog vremena.
Uz napomenu da pridržavanje minimuma tehničkih i drugih uvjeta
uređenja i opreme nije samo zakonska obveza u letku ugostiteljima
piše i da to treba biti u interesu ugostiteljske struke i turizma
općenito. Navodi se i da će u slučaju utvrđivanja nepravilnosti
gospodarska inspekcija propisivati stroge kaznene mjere kao što su
novčane (koje se kreću od 5 do 35 tisuća kuna) ili pak zabrane
pružanja ugostiteljskih usluga, ako se po donesenom rješenju
nedostatak ne otkloni.
(Hina) tam ds