ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Sa sastanka koordinacije X. paneuropskog koridora, održanog danas Zagrebu, generalni direktori sedam željeznica na tom koridoru uputili su zajedničko pismo vladama svojih zemalja kojim od njih zahtijevaju
da poduzmu odgovarajuće mjere za ubrzanje postupka državnih tijela na graničnim prijelazima radi djelotvornijeg, bržeg, sigurnijeg i pouzdanijeg prijevoza.
ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Sa sastanka koordinacije X.
paneuropskog koridora, održanog danas Zagrebu, generalni
direktori sedam željeznica na tom koridoru uputili su zajedničko
pismo vladama svojih zemalja kojim od njih zahtijevaju da poduzmu
odgovarajuće mjere za ubrzanje postupka državnih tijela na
graničnim prijelazima radi djelotvornijeg, bržeg, sigurnijeg i
pouzdanijeg prijevoza.#L#
Pismo su potpisali generalni direktori Hrvatskih željeznica,
Slovenskih željeznica, Zajednice jugoslavenskih željeznica,
Makedonskih željeznica, Bosansko-hercegovačke željezničke javne
korporacije, Željeznica Republike Srpske i Željeznica Federacije
BIH, izvješteno je iz HŽ-a.
Te željezničke uprave uz Grčke, Turske i Austrijske željeznice čine
sudionike na X. paneuropskom koridoru, koji je prije ratnih sukoba
na ovim prostorima bio iskorištavan maksimalno, a danas taj promet
iznosi svega između 10 i 25 posto prijeratnog.
To pismo jedan je u nizu koraka što ih željezničke uprave poduzimaju
kako bi opseg prometa na desetom koridoru rastao. Prošle je godine
hrvatskom dionicom X. koridora bilo prevezeno 670 vlakova, od
početka ove godine do sredine svibnja prevezeno je 370 vlakova,
ugovoren je prijevoz 800 vlakova, a procjenjuje se da će ove godine
biti prevezeno 970 vlakova.
Generalni direktori željeznica zaključili su da je zajednički
interes daljini porast prometa na tom koridoru od 20 posto na
godinu.
Nakon sastanka koordinacije održan je trilateralni sastanak
predstavnika Slovenskih, Hrvatskih i Jugoslavenskih željeznica na
kojemu je načelno dogovoreno pokretanje, od 14. prosinca ove godine
novoga poslovnoga vlaka između Ljubljane i Beograda sa
zaustavljanjem u Zagrebu. Vlak bi polazio iz Ljubljane u ranim
jutarnjim a iz Beograda se vraćao u kasnim popodnevnim satima.
Vozno vrijeme trebalo bi biti oko šest sati, što zavisi o ubrzanju
protoka preko graničnih prijelaza.
(Hina) ds