FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SABOR: KLUBOVI ZASTUPNIKA PODRŽALI PRIJEDLOG ZAKONA O ŽELJEZNICI U PRVOM ČITANJU

ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Unatoč brojnim prigovorima, svi parlamentarni klubovi danas su u prvom saborskom čitanju podržali vladin prijedlog zakona o željeznici, uz ocjenu da je transformacija Hrvatskih željeznica (HŽ) nužna zbog tehnološkog i tehničkog zaostajanja za državama EU.
ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Unatoč brojnim prigovorima, svi parlamentarni klubovi danas su u prvom saborskom čitanju podržali vladin prijedlog zakona o željeznici, uz ocjenu da je transformacija Hrvatskih željeznica (HŽ) nužna zbog tehnološkog i tehničkog zaostajanja za državama EU.#L# Većina klubova zastupnika prigovorila je predviđenom prepuštanju nadležnosti za održavanje pruga lokalnoj samoupravi jer, kako ocjenjuju, sa sadašnjim proračunskim izdvajanjima regije se neće moći na odgovarajući način brinuti za kvalitetu pruga. Mišljenja su da se zakonom mora osigurati veća uloga Sabora u donošenju bitnih odluka za razvoj i funkcioniranje željezničke infrastrukture, jer je, tvrde, održavanje pruga i zadržavanje prometa na njima od vitalnog nacionalnog interesa. Mario Kovač (Klub HSLS) drži da se Sabor ne smije marginalizirati, odnosno da se njegova uloga više ne svodi samo na prihvaćanje izvješća Vlade, posebno kod donošenja Nacionalnog programa razvoja željezničke infrastrukture za petogodišnje razdoblje. Upozorava da se regulatorno tijelo za HŽ mora osnovati prije 2007. i ulaska Hrvatske u EU, jer, tvrdi, bez takvog tijela ne može funkcionirati tržišni ustroj željeznice. I Tonči Tadić (Klub HSP/HKDU) prigovorio je Vladi da u zadnje 2,5 godine nije Sabor pismeno izvijestila o stanju u HŽ-u, usprotivivši se predviđenom razdvajanju HŽ-a na područje prijevoza i infrastrukture. "Dovoljno je samo računovodstveno, a ne fizičko razdvajanje jer HŽ još nema dovoljan stupanj modernizacije da bi se išlo u radikalnu reformu", smatra Tadić. Klub Libre nužnim smatra podići kvalitetu usluga u HŽ-u i promijeniti zastarjelu infrastrukturu i vozni park. Željko Pavlic napominje da je 70 posto HŽ-ovih teretnih vagona i 56 posto putničkih, starije od 20 godina. Dodao je da veliki postotak željezničkih dionica omogućuje brzinu tek do 60 kilometara na sat. Stjepan Živković (Klub HSS) ukazao je na nedovoljnu tehničku i tehnološku razvijenost HŽ-a, što, kaže, predstavlja prepreku za funkcioniranje u budućem europskom okruženju. Posebno važnim drži zakonom definirati koji će operater kontrolirati ispravnost vozila kako bi se izbjegle prometne nesreće, budući da bi bilo više željezničkih prijevoznika. Miroslav Korenika (Klub SDP) rekao je kako se ulaganje u željezničku infrastrukturu ne može promatrati samo kao potrošnja već i kao razvoj, jer će se, drži, poslovi na infrastrukturi povjeriti hrvatskoj industriji i poduzećima. Klub HDZ-a smatra da će se pojavom konkurentnih željezničkih prijevoznika u Hrvatskoj stvoriti uvjeti za kvalitetnije željezničke usluge na tržišnim osnovama, kazao je Ivo Baica. (Hina) daju/tr sšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙