ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Cijeloživotno obrazovanje nastavnika i popularizacija znanosti potrebni su ako hrvatsko društvo želi "uhvatiti korak" s razvijenim zemljama Europe i svijeta, ali pri tomu treba ukazivati na jače prožimanje
obrazovnoga procesa od osnovnih, preko srednjih škola, do veleučilišta i sveučilišta.
ZAGREB, 16. svibnja (Hina) - Cijeloživotno obrazovanje nastavnika
i popularizacija znanosti potrebni su ako hrvatsko društvo želi
"uhvatiti korak" s razvijenim zemljama Europe i svijeta, ali pri
tomu treba ukazivati na jače prožimanje obrazovnoga procesa od
osnovnih, preko srednjih škola, do veleučilišta i sveučilišta.#L#
Iz toga nužnog "kontakta" s obrazovnim institucijama nikako ne
smiju biti izuzeti ni znanstveni instituti koji zbog velikoga
potencijala koji imaju moraju "pronaći" svoje mjesto u obrazovnome
procesu, istaknuo je dr. Krunoslav Pisk s Instituta "Ruđer
Bošković" (IRB) na današnjemu okruglom stolu "Znanost i
obrazovanje" u zagrebačkome Tehničkom muzeju.
Okrugli stol priređen je u sklopu Festivala znanosti - jednotjedne
priredbe koja se prvi put održava u Hrvatskoj, a trajat će do 18.
svibnja. Organizatori toga festivala su British Council (Britanski
kulturni savjet) iz Zagreba, Ministarstvo znanosti i tehnologije i
zagrebački Tehnički muzej u suorganizaciji sa sekcijama Hrvatskoga
prirodoslovnog društva i Društvom fizičara i matematičara Rijeka.
Po riječima Dragana Roše, ravnatelja zagrebačke Zvjezdarnice,
kvalitetna koncepcija cjeloživotnoga obrazovanja nastavnika
generira se u strukovnim udrugama, a ne u Ministarstvu ili Zavodu za
unapređenje školstva. Jer, istaknuo je, birokracija neće nikada
ništa pozitivno promijeniti. Zato Roša smatra da bi, umjesto
sadašnje inflacije udruga u prirodnim znanostima, krovna strukovna
udruga za to područje trebala biti Hrvatsko prirodoslovno
društvo.
Kad je pak riječ o popularizaciji znanosti, odnosno časopisima i
knjigama koje populariziraju to područje ljudskoga djelovanja, dr.
Nenad Raos, kemičar s IRB-a i autor više znanstveno-popularnih
knjiga, upozorava da takve publikacije ne mogu doći do učenika i
nastavnika bez akvizitera.
Istaknute su i prednosti koje pružaju informacijske tehnologije
što je konkretizirala i predstavnica CARNet-a Jasna Tingle,
ponudivši visokoškolskim ustanovama jednu novu uslugu koju ima
pruža licenca koju je CARNet nedavno kupio a o kojoj se mogu
podrobno informirati na CARNet-ovim web stranicama.
Osim toga, više sudionika okrugloga stola istaknulo je potrebu da
se kod unapređivanja u znanstveno-nastavna zvanja puno više skrbi o
udjelu koji u tomu ima nastava a zbog opasnosti od spuštanja opće
razine znanja u Hrvatskoj.
Moderator okrugloga stola dr. Petar Pervan, najavio je da će, nakon
potpunoga uvida u tijek rasprave, definirati poruke i zaključke s
kojima će upoznati javnost i nadležne državne institucije.
(Hina) ip mć