ZAGREB, 29. travnja (Hina) - Koncern Agrokor poslovnu je 2002. godinu završio s neto dobiti od 101 milijun kuna, što je 2,9 posto više nego u godini ranije, a ukupni su prihodi dosegnuli rekordnih 6,7 milijardi kuna, što je porast od
40,4 posto u odnosu na 2001. godinu.
ZAGREB, 29. travnja (Hina) - Koncern Agrokor poslovnu je 2002.
godinu završio s neto dobiti od 101 milijun kuna, što je 2,9 posto
više nego u godini ranije, a ukupni su prihodi dosegnuli rekordnih
6,7 milijardi kuna, što je porast od 40,4 posto u odnosu na 2001.
godinu.#L#
Poslovna 2002. za Agrokor koncern bit će zabilježena kao
najuspješnija godina u povijesti Koncerna, a sa ostvarenim
rekordnim prihodom Agrokor je definitivno postao najveća privatna
kompanija u zemlji, kazala je izvršna potpredsjednica za strateške
poslove grupe i marketing Ljerka Puljić na današnjoj konferenciji
za novinare.
Za ovu se godinu predviđa daljnji rast prihoda koji bi prema
procjenama trebali dosegnuti devet milijardi kuna, te porast neto
dobiti od 57,4 posto, na 159 milijuna kuna. U koncernu i nadalje
planiraju širiti svoje poslovanje kako na domaćem tako i na
inozemnim tržištima, između ostaloga i akvizicijama.
U prošloj je godini nastavljeno i intenzivno investiranje pa su
tako ukupne investicije iznosile 529 milijuna kuna, što je 67,9
posto više nego u 2001. godini. Također, zabilježen je rast prodaje
od 41,5 posto te porast izvoza za 47,8 posto.
Agrokor grupa Hrana ostvarila je porast prihoda od osam posto u
odnosu na 2001. godinu, a taj porast rezultat je prvenstveno
organskog rasta.
Iako je lani bilo značajnih investicija u proizvodne kapacitete,
njihovi puni efekti mogu se očekivati tek u ovoj godini, rečeno je.
Tako je u drugoj polovici prošle godine na tržište uvedena nova
marka izvorske vode Jana proizvedena u potpuno novom pogonu, a
vrijednost ukupne "greenfield" investicije je 200 milijuna kuna.
Najjači doprinos ukupnom rastu prihoda grupe, istaknuto je, dao je
rekordan rast strateške poslovne grupe maloprodaja od 58 posto,
koji s ukupnim prihodom od četiri milijarde kuna dostiže udjel od 22
posto na tržištu maloprodaje hrane. Takav rast rezultat je
ostvarenja strateškog cilja Konzuma - pokrivanja maloprodajnom
mrežom čitavog područja zemlje te višegodišnjeg restrukturiranja
postojeće mreže i stvarnog organskog rasta. U prošloj je godini
maloprodajna mreža proširena na područje Dalmacije i Slavonije
gdje je najznačajnija bila Agrokorova investicija u kupnju
maloprodajnog lanca Alastor. Također, značajna su ulaganja bila i u
distributivnu mrežu mineralne vode u Bosnu i Hercegovinu, što je
rezultiralo 30 postotnim povećanjem prodaje na tom tržištu.
Na pitanje hoće li Diona Nova koju su osnovali Vindija, Kraš, Lura,
Podravka i Gavrilović ugroziti poziciju Konzuma Puljić je rekla da
neće.
Upitana, pak, za komentar pisanja jednog tjednika o navodnim
prijetnjama srpske mafije vlasniku koncerna Agrokor Ivici Todoriću
zbog širenja poslovanja u Srbiji i Crnoj Gori, Ljerka Puljić je
kazala, da po njezinim saznanjima, nikakvih ucjena niti prijetnji
nije bilo ni prije kupnje tvrtke u Srbiji, kao ni sada. Riječ je o
potpuno neistinitom i nekorektnom pisanju, koje, smatra
potpredsjednica Agrokora, može nanijeti štete tvrtki i njezinom
poslovanju. Puljić smatra nekorektnim i što nitko nije kontaktirao
Agrokor pri pisanju takva teksta.
(Hina) tp ds