VELENJE, 24. travnja (Hina) - Slovenski proizvođač kućanskih aparata Gorenje ostvario je lani na hrvatskom tržištu ukupni prihod od prodaje od 100 milijuna eura, što je povećanje od oko šest posto u usporedbi s godinom prije, pri čemu
je vrijednost prošlogodišnjih nabavki repromaterijala od hrvatskih tvrtki iznosila između osam i 10 milijuna eura.
VELENJE, 24. travnja (Hina) - Slovenski proizvođač kućanskih
aparata Gorenje ostvario je lani na hrvatskom tržištu ukupni prihod
od prodaje od 100 milijuna eura, što je povećanje od oko šest posto u
usporedbi s godinom prije, pri čemu je vrijednost prošlogodišnjih
nabavki repromaterijala od hrvatskih tvrtki iznosila između osam i
10 milijuna eura. #L#
Član uprave Gorenja za prodaju i kandidat za predsjednika uprave
Franjo Bobinac, na današnjem je predstavljanju poslovnih rezultata
istaknuo zainteresiranost tvrtke za nabavu većeg broja raznoraznih
komponenti na hrvatskom tržištu, koje je ocijenio jednim od
njihovih značajnijih tržišta.
Gorenje je lani na hrvatskom tržištu, gdje pokrivaju do 70 posto
tržišta, prodalo 317 tisuća velikih kućanskih aparata ili šest
posto više nego 2001, a ove se godine također planira povećanje
prodaje. Poslovanje Gorenja u Hrvatskoj u fazi je osnivanja novih
maloprodajnih centara, gdje već u Zagrebu grade 17 tisuća četvornih
metara veliki centar na Žitnjaku. U idućoj bi se godini centri
otvorili u Splitu, u Rijeci, a moguće i Osijeku.
U zadnjih četiri godine prodaja Gorenja bijele tehnike u Hrvatskoj
porasla je za 40 posto, kazao je direktor Gorenja Zagreb Janez
Živko.
Ukupni neto prihodi Grupacije Gorenje lani su iznosili 805 milijuna
eura, od toga 85 posto ili 681 milijuna eura otpada na kućanske
aparate kojih su lani proizveli 2,7 milijuna komada. Ove godine
planiraju povećati proizvodnju na oko 2,8 milijuna aparata i
ostvariti čisti prihod od ukupne prodaje od 838 milijuna eura
Lanjska neto dobit grupacije iznosila je 22 milijuna eura.
Gorenje, najveći slovenski neto izvoznik, lani je čak 93 posto od
svoje ukupne proizvodnje izvezao, od toga 49 posto na tržište
zemalja EU, 16 posto u zemlje istočne Europe, 24 posto u zemlje
jugoistočne Europe i Albaniju, tri posto u prekomorske države, dok
je tek osam posto proizvoda plasirano na domaće, slovensko
tržište.
Gorenje, kao jednoj od najvećih slovenskih tvrtki koja ostvaruje 30
posto slovenskog nacionalnog proizvoda i drži četiri posto
europskog tržišta kućanskih aparata, namjerava širiti poslovanje i
na sektore kuhinjskog namještaja, te najavljuju povratak u
proizvodnju televizijskih i malih kućanskih aparata.
Također su zainteresirani za širenje poslovanja putem akvizicija,
a Bobinac iznosi razmišljanje o organiziranju proizvodnje u regiji
akvizicijom ili greenfield investicijom u Hrvatskoj ili Bosni i
Hercegovini, ali još nije odlučeno na koji će se način i gdje to
izvesti.
Gorenje drži između 65 i 66 posto tržišta regije, a u BiH, te Srbiji
i Crnoj Gori lani su prodali u svakoj po 130 tisuća velikih
kućanskih aparata, a u Makedoniji 35 tisuća.
Grupacija Gorenje prisutna je u 60 država, ima 43 tvrtke, od kojih
29 u inozemstvu, a ima ukupno 8.610 zaposlenih.
(Hina) nz db