ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Nakon što sredinom svibnja na snagu stupi Pravilnik o označavanju autocesta, njihove stacionaže, brojeva izlaza i prometnih čvorišta te naziva izlaza, prometnih čvorišta i odmorišta, autocesta Zagreb-Split
službeno će biti označena oznakom A1, dok će se, primjerice, trasa autoceste od Bosiljeva do Rijeke 'zvati' A6.
ZAGREB, 25. travnja (Hina) - Nakon što sredinom svibnja na snagu
stupi Pravilnik o označavanju autocesta, njihove stacionaže,
brojeva izlaza i prometnih čvorišta te naziva izlaza, prometnih
čvorišta i odmorišta, autocesta Zagreb-Split službeno će biti
označena oznakom A1, dok će se, primjerice, trasa autoceste od
Bosiljeva do Rijeke 'zvati' A6.#L#
Nakon što Pravilnik stupi na snagu, Hrvatske autoceste (HAC) će
imati obvezu novim nazivljem označiti sve izgrađene i buduće
dionice autocesta u Hrvatskoj. Najavio je to na današnjoj
konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i veza Roland
Žuvanić, dodavši kako se nada da će većinu posla na postojećim
prometnicama HAC obaviti do početka glavne turističke sezone.
Kako bi se vozači, posebice turisti upoznali s novim nazivljem i
prometnicama koje još nisu u auto-kartama, u suradnji s turističkim
zajednicama u turističkoj sezoni će se na graničnim prijelazima
dijeliti publikacije sa svim novostima. U njima će tako stajati,
primjerice, da se na trasi Rupa-Rijela-Žuta Lokva vozi cestom A7,
na potezu Bregana-Zagreb-Lipovac cestom A3, a Macelj-Zagreb A2.
Pravilnik jednoobrazno određuje i početak i kraj svake autoceste.
Tako autoceste počinju na državnoj granici, a završavaju ili u
prometnom čvorištu na mjestu spoja s nekom drugom autocestom ili na
spoju s cestom druge vrste. Također, određeno je i označavanje
brzih cesta, kojima će 'imena' počinjati slovom B.
Ovaj je propis bio nužan kako bi se izbjeglo preklapanje dionica
dviju ili više autocesta, ali i zbog usklađivanja nazivlja
hrvatskih autocesta s onima u svijetu, gdje je uobičajeno da takva
prometnica nosi alfanumeričku oznaku koja počinje slovom A, kazao
je Žuvanić. Konačno, njime se i otklanjaju sve moguće zabune oko
imena prometnica, primjerice da li se radi o autocesti Zagreb-Split
ili Split-Zagreb, na kojem se kilometru nešto dogodilo ili na kojem
čvorištu treba priječi na drugu prometnicu.
Komentirajući 'rasprave' na pitanje da li autocestu produžiti do
Dubrovnika ili na tom pravcu treba graditi brzu cestu, Žuvanić je
rekao kako je u tijeku izrada studije opravdanosti građenja auto,
odnosno brze ceste na tom potezu. No, s obzirom na broj stanovnika
tog kraja te putnika koji bi se tim pravcem služili, stručno-
tehnička opravdanost postoji za brzu cestu, kazao je ministar
prometa.
(Hina) rub ds